בקרוב: 8 מיליארד בני אדם על כדור הארץ. סין כבר לא הגדולה ביותר

הודו תעקוף את סין כמדינה המאוכלסת ביותר בעולם עד שנת 2023 – שינוי הנובע, בין השאר, מהזדקנות האוכלוסיה של סין, כך טוען דו"ח "צפי האוכלוסייה העולמית" שפורסם על ידי המחלקה לעניינים חברתיים וכלכליים של האו"ם, על פי דיווח בוושינגטון פוסט ".

תחזיות חדשות שפורסמו מראות שאוכלוסיית העולם צפויה להגיע ל-8 מיליארד ב-15 בנובמבר, למרות שגידול האוכלוסייה נמצא ברמתה האיטית ביותר מזה עשרות שנים, כאשר שיעורי הצמיחה ירדו לפחות מאחוז אחד ב-2020.

הודו הציגה תוכניות לאומיות לתכנון משפחה בשנת 1952. למרות שתוכניות אלה נראו אז פחות מוצלחות בהורדת שיעורי הילודה מאשר מדיניות הילד האחד של סין, במדינה הדרום אסייתית יש כיום אוכלוסייה מגוונת בגיל, בעוד שבסין יש אוכלוסייה מבוגרת באופן לא פרופורציונלי עם שיעור של האוכלוסייה הצעירה יותר.

"התפלגות הגילים היא באמת חשובה", אמר ג'ון ווילמות', מנהל אגף האוכלוסין במחלקת הכלכלה והרווחה של האו"ם, והוסיף: "ירידות איטיות יותר בצמיחה מובילות לשינוי פתאומי פחות בהתפלגות הגילאים. בסופו של דבר, זה עשוי להיות האינטרס של הודו".

על פי המפקד המקומי של הודו, אוכלוסיית המדינה מנתה 1.21 מיליארד בשנת 2011. הממשלה דחתה את מפקד האוכלוסין של 2021 עקב מגיפת הקורונה.

בטווח הקרוב, אוכלוסיית 61 מדינות ברחבי העולם צפויה לרדת באחוז אחד או יותר מעכשיו ועד לשנת 2050, כאשר שאר העולם יישאר ללא גידול באוכלוסיה.

עם זאת, הגידול באוכלוסיה אינו אחיד להפליא, כאשר רק שמונה מדינות אחראיות ליותר ממחצית מגידול האוכלוסייה העולמי לפני 2050, ואלה כוללות את הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, מצרים, אתיופיה, הודו, ניגריה, פקיסטן, הפיליפינים וטנזניה.

תחזיות ארוכות טווח של האו"ם מראות שבהמשך המאה הנוכחית צפויות מדינות נוספות לחוות שיא גידול האוכלוסין, לפני שיתחילו לראות ירידה.

מחקרים אחרונים אחרים של האו"ם הראו כי עד סוף המאה, אפריקה תהיה היבשת היחידה שחווה גידול אוכלוסין, כאשר 13 מתוך 20 האזורים העירוניים הגדולים בעולם נמצאים ביבשת השחורה.

נגיף הקורונה מילא תפקיד גם בקיפאון בגידול האוכלוסייה.

מינואר 2020 עד דצמבר 2021, 14.9 מיליון אנשים מתו מסיבות הקשורות לקוביד, על פי ארגון הבריאות העולמי.

תוחלת החיים העולמית  ירדה ל-71 שנים מ-72.8 שנים.

7.75 مليار نسمة عدد سكان العالم في بداية 2020

קרדיט: אלחורה ואלעין