מצרים דורשת לחקור את טבח חיילי הקומנדו באזור לטרון במלחמת 6 הימים

כלי תקשורת ישראלים חשפו טבח המוני של חיילים מהקומנדו המצרי באזור לטרון

اللطرون - ويكيبيديا

קרדיט: ויקיפדיה

מצרים דרשה מישראל לחקור כדי להבהיר את הטבח שבוצע בחיילים מצרים במהלך מלחמת 1967.

משרד החוץ המצרי הודיע ​​ביום ראשון בערב כי על שגרירות מצרים בתל אביב הוטל לתקשר עם הרשויות הישראליות כדי לחקור את האמת על טבח החיילים המצרים במלחמת 1967.

דובר משרד החוץ המצרי מסר כי בתגובה לדברים שדווחו בעיתונות הישראלית על עובדות היסטוריות שהתרחשו במלחמת 1967, "הוטלה על שגרירות מצרים בתל אביב לתקשר עם הרשויות הישראליות כדי לחקור את אמיתות הנעשה שהופץ בתקשורת, ולדרוש חקירה לבירור מהימנות המידע הזה". ממשלת מצרים מסרה בדחיפות את הפרטים הרלוונטיים.

ביום שישי חשף כלי תקשורת ישראלי טבח המוני של חיילים מהקומנדו המצרי באזור לטרון בגדה המערבית.

בעיתון הישראלי "ידיעות אחרונות" נמסר כי הכוחות הישראליים קברו למעלה מ-20 גופות של אנשי קומנדו מצריים שנכנסו ככוח תמיכה לכוחות הירדנים במלחמה. לפי העיתון, אתר הקבורה היום הפך לחניון בפארק בתוך אתר "מיני ישראל" באזור לטרון.

معركة اللطرون - ويكيبيديا

קרדיט: ויקיפדיה

זאב בלוך, חייל ישראלי לשעבר שהיה אחראי על אזור זה במהלך המלחמה, אמר כי "גופותיהם של כ-20 אנשי קומנדו מצריים, ואולי עוד עשרות חיילים מצרים נוספים, נקברו באתר זה, ואיש אינו יודע על זֶה."

הוא הוסיף כי מי שנקבר שם "היו חיילים שרופים", והוסיף כי האזור הזה היה מלא בקוצים ועשבים שוטים גבוהים. הוא ציין כי "מספר חיילי קומנדו מצריים היו באזור ונשרפו במקום".

העיתונאי הישראלי יוסי מלמן, מצדו חשף, בסדרת ציוצים, בחשבון הטוויטר שלו, פרטים נוספים על הטבח וסיפר כי החיילים המצרים נשרפו חיים והצבא הישראלי קבר אותם בקבר אחים לא מסומן ליד ירושלים וללא זיהוי, תוך הפרה של חוקי המלחמה.

מלמן ציין כי נשיא מצרים ז"ל גמאל עבד אל-נאצר חתם ימים ספורים לפני פרוץ המלחמה על הסכם הגנה משותף עם המלך הירדני, ששלט בגדה המערבית, ולכן מצרים פרסה שני גדודי קומנדו בשטחי המדינה בגדה המערבית, שתפקידם היה לתקוף בתוך שטח ישראל ולהישתלט על לוד ועל שדה התעופה הצבאי הסמוך.

מלמן הוסיף כי היו חילופי אש, והישראלים ירו פצצות מרגמה והציתו את שיחי הפרא שבהם היו החיילים המצרים חבויים.

בלוך הוסיף: "כשהקרב נמשך, ניתנה הוראה לירות פצצת מרגמה בקוטר 52 מ"מ לעבר הכוח המצרי שנכנס לאזור מה שהרג את לוחמיו, כיוון שלא היה להם סיכוי להימלט. אז הוחלט להצית את כל האזור, והאש התפשטה במהירות לשיחים החמים והיבשים, ולא הייה לחיילים מצריים סיכוי לשרוד".

הוא הוסיף כי למחרת הגיעו למקום חיילים ישראלים מצוידים בדחפור וחפרו בור וקברו את גופות החיילים המצרים, והעניין נותר בסוד עד היום.

المعركة التي انتصر بها الجيش الأردني على الاحتلال الإسرائيلي في النكبة..  اللطرون وباب الواد - YouTube

קרדיט: אלערביה