עמדות סותרות: אוקראינה "רוצה ו"לא רוצה" כיפת ברזל ישראלית

במה שתואר כסתירה בעמדות, אמר שר ההגנה האוקראיני, ביום שבת, כי ארצו אינה זקוקה למערכת כיפת ברזל הישראלית נגד טילים, בניגוד להצהרות שאמר בעבר שגריר קייב בישראל.

ביוני אמר שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק כי קייב רוצה לקנות את מערכת ההגנה האווירית של ישראל כיפת ברזל.

הוא הסביר, "אנחנו צריכים עזרה ישראלית (…) כלומר אנחנו צריכים תמיכה צבאית-טכנית. אנחנו צריכים כיפת ברזל… שתאפשר לנו להציל את הנשים והילדים האזרחיים שלנו מהפצצת אדמותינו על ידי טילים רוסיים, " כך דיווח אז הג'רוזלם פוסט.

אבל שר ההגנה של אוקראינה אולקסי רזניקוב אמר, בשבת, לפני פסגת פורבס, כי כיפת ברזל לא תתאים לאוקראינה.

הוא המשיך, כפי שדווח בחדשות יאהו: "כולנו מכירים את השם כיפת ברזל, אבל גם זו (המערכת) לא מספקת הגנה של 100%".

הוא ציין ש"נסעתי לישראל ודיברתי עם יצרנים ומוסדות מדינה" והוסיף כי "כיפת ברזל נבנתה (כדי להגן) מטילים איטיים, בגובה נמוך ובפגיעה נמוכה שיוצרו בעיקר במוסכים. כיפת ברזל לא עושה זאת. להגן מפני טילי שיוט וטילים בליסטיים", אמר. 

באוגוסט האחרון הודיע ​​משרד הביטחון הישראלי כי צבא ארה"ב ערך "ניסוי מוצלח" של מערכת כיפת ברזל נגד טילים קצרי טווח, בהשתתפות נציגי המשרד והחברה לפיתוח חימוש, "רפאל", בניו מקסיקו. 

הכיפה מאופיינת בשלושה מרכיבים, שהם מה שיש לרוב מערכות ההגנה האווירית: המכ"ם שמזהה את הטיל הנכנס, ומערכת השליטה והבקרה שמעבדת את המידע הזה ואז מפעילה את הרכיב השלישי, שהוא המיירט, שתפקידו להשמיד את הטיל הנכנס באוויר, לפי מה שאמר ז'אן-לופ סמאן, חוקר במכון המזרח התיכון באוניברסיטה הלאומית של סינגפור, בראיון ל"פוקס".

מערכת הכיפה היא ייחודית מכיוון שהיא המערכת המתקדמת ביותר, שכן מערכת הפטריוט שארה"ב מפעילה מעט דומה, אך היא אינה מכסה טילים בטווח נמוך, אמר סמאן.

מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה, קייב דורשת מהמערב לספק לה כלי נשק רבים ובעלי יכולת.

ما هي "القبة الحديدية" الإسرائيلية؟ - YouTube

קרדיט: אלחורה ורשתות חברתיות