מיסתורין סביב חיסול איש ביטחון סורי בקרבת הגבול עם ישראל בחצות

חבר בכוחות הביטחון של הממשל הסורי נהרג, כתוצאה מירי של חמושים לא מזוהים, באזור הכפרי של נפת קוניטרה שבדרום סוריה.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מסר כי ההתנקשות התרחשה בזמן שאיש הביטחון היה על הכביש הראשי בפאתי הכפר אלג'ביליה – الجبيلية באזור הכפרי הדרומי של המחוז.

בשלושה עשר ביוני האחרון תקפו חמושים לא מזוהים חבר מכוחות הביטחון של הממשלה, בכביש בין העיירות קרקס ואל-קוסאיבה באזור הכפרי של קוניטרה, והרגו אותו על המקום.

זה בא כהמשך של הכאוס וחוסר הביטחון בכל האזורים שבשליטת כוחות הממשל הסורי, במיוחד במחוזות הדרומיים של המדינה.

אמצעי תקשורת סוריה מדווחים כי איש הביטחון שחוסל הלילה היה  אחמד פיצל אלצאלח , המכונה אבו קצי    #أحمد_فيصل_الصالح (أبوقصي), שנמנה על כוחות הביטחון הסורים מהעיירה ג'בע.

האיש נורה, כך לדברי גורמי תקשורת מקומיים , ע"י חוליה חמושה לא מזוהה שירתה בו ובאיש שהתלווה אליו .

כוחות הביטחון הסורים שהגיעו למקום פינו את 2 הנפגעים לבית החולים הקורב, אבאט'ה – أباظة , אך אחמד לא שרד .

תמונה

יש לציין כי זה זמן רב מתנהל בכל האזור מסע חיסולים הדדי , חוץ ממעורבות ישראלית לעיתים די נדירות , בין גורמי צבא סוריה החופשי הפועלים באזור לבין כוחות הביטחון הסורים המגובים באנשי חיזבאללה ומיליציות איראניות המעורבים עד לראשם בסחר ובשינוע סמים אינטנסיבי בכל האזור .

יש לציין כי באופן די חריג הידיעה פורסמה תוך זמן קצר גם באמצעי תקשורת איראנים שבדרך כלל לא מדווחת על התקריות הפנימיות במחוז קונייטרה.

ביום רביעי האחרון חיסלה ישראל , כך על פי מקורות סורים איש בטחון סורי באזור העיירה חאדר הסמוכה לגדר הגבול עם הגולן לאחר שהפך "לפצצה מתקתקת" ואחרי שקיבל אזהרה ישירה מגורמי ביטחון ישראלים לחדול ממעשיו.