בגלל הגברת הסנקציות של ארה"ב, 40% מהמכרות של איראן נסגרו

גורם רשמי איראני חשף היום, שבת, כי 40% מהמכרות במדינה סגורים, ותיאר את מצב תעשיית הכרייה במדינה כעובדת ב"חצי הספק" בשל הגברת הסנקציות האמריקניות.

בהרם שאקורי, חבר בלשכת המסחר האיראנית, הודיע ​​על סגירת 40% מהמכרות של איראן.

בשיחה עם סוכנות הידיעות הממשלתית – ILNA, הדגיש שאקורי את הצורך בתיקון חוק הכרייה והסרת מכשולים להתפתחות תעשיות הכרייה באיראן.

"תעשיית הכרייה היא אחד המגזרים שיכולים להחליף את תעשיית הנפט אם יהיה לה תמיכה מספקת, אבל אנחנו רואים שבגלל המכשולים הקיימים, שום דבר כזה לא קרה", הוסיף.

הוא מתח ביקורת על יישום חוקי הכרייה, והמשיך, "העובדה שהבנקים אינם מקבלים רישיונות כרייה כבטוחה, ואי יישום נכון של תכניות ממשלתיות לזכויות כרייה, שלא נפתרו במשך שנים במשרד זה" פוגע בפעילות המכרות.

"אחת הבעיות העיקריות שלנו היא חוסר השקיפות ביישום התוכניות, שכן יש לבטל 25% מהאגרות הממשלתיות המתקבלות מהמכרות לפיתוח המכרות והכפרים הממוקמים בסמוך למכרות, אך אגרות אלו נחשבות ע"י הממשלה כזרז למילוי הגירעון בתקציב הממשלתי ונראים כעוד מקור להכנסה ממשלתית".

סג'אד גרקי, סגן יו"ר ועדת המכרות של לשכת המסחר בטהרן, הצהיר כי מגזר הכרייה "כמעט מושבת".

בהתייחסו לעובדה שרוב המכרות האיראניים אינם פעילים, הוא הסביר, "יש לנו כעת כ-12,000 רישיונות כרייה, אך לפי הסטטיסטיקה הרשמית של המשרד, ישנם כ-5,600 מכרות פעילים".

גרקי הודיע על ירידה משמעותית בייצוא המחצבים, והוסיף, "מכסי היצוא שאנו מטילים על מחצבים אינם כלכליים במיוחד, יצוא המחצבים שלנו ירד משמעותית".

אחד האתגרים המרכזיים בענף הכרייה הוא ש-80% מפעולות הכרייה נעשות על ידי מכונות כרייה, אך צי הכרייה סובל ממחסור חריף בציוד מכונות כרייה, ומכונות הכרייה הקיימות נשחקות מאוד במהלך עבודתן.

לדברי סגן ראש ועדת המכרות של לשכת המסחר של טהראן, לחלק גדול של המכרות של איראן יש ציוד בן למעלה מ-15 שנה, ולפי סטנדרטים בינלאומיים, כמעט כל צי המכרות של איראן אינו תקין.

איראן היא אחת המדינות החשובות ביותר הפועלות במגזר המינרלים בעולם, ויש לה כ-68 סוגים של מינרלים שהם לא נפט, 37 מיליארד טון של עתודות שהתגלו ו-57 מיליארד טון של עתודות פוטנציאליות.

איראן נחשבת לאחת מ-15 מעצמות המינרלים בעולם, ומבחינת נכסי המינרלים היא נחשבת לאחת המדינות העשירות, אך למרות זאת, תוצרים מינרלים מהווים אחוז קטן מאוד מהתמ"ג של איראן.

בגלל הגברת הסנקציות של ארה"ב, 40% מהמכרות של איראן נסגרו

קרדיט: ארם ניוז