האיחוד האירופי משמיץ: בית המשפט העליון הישראלי "מקבל החלטות פוליטיות"

נציג האיחוד האירופי הזהיר ביום חמישי,7 ביולי, מפני הגירה כפויה "אפשרית" של פלסטינים מאזור הגדה המערבית, המהווה מזה שנים את אחד ממוקדי הסכסוך המשפטי בין ישראל לאוכלוסייה הפלסטינית.

נציג האיחוד האירופי בשטחים הפלסטיניים הביע את דאגתו מהעקירה ה"כפויה" של האוכלוסייה הפלסטינית באזור זה וכינה את החלטת בית המשפט העליון הישראלי " החלטה פוליטית ולא משפטית".

מדיווחים שונים עולה כי מאז תחילת מאי השנה ובעקבות פסיקתו השנויה במחלוקת של בית המשפט העליון בישראל בקשר לנושא הבעלות המשפטית על אדמות נפקדי יטא, גדל משמעותית גירוש הפלסטינים והרס מבנים באזור זה.

נציג האיחוד האירופי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי אם מטרת פסק הדין היא "עקירה כפויה ופינוי קולקטיבי", אז נהיה עדים ל"עקירה הכפויה הגדולה ביותר" של האוכלוסייה הפלסטינית "זה עשרות שנים".

לדעתו הדרך היחידה לעצור את המשפט הזה היא להגביר את "הלחץ הבינלאומי" על ממשלת ישראל.

על פי החלטת בית המשפט העליון בישראל, שהוכרזה לאחר שני עשורים של התדיינות משפטית, למעלה מאלף תושבי כפרי יטא "לא הצליחו" להוכיח את בעלותם על שטחים שהם גרים בו כיום באזור זה, ובדרך זו, נפתחה הדרך לגרש פלסטינים מהאדמות הללו.

בתחילת שנות ה-80 הכריז הצבא הישראלי על 3,000 דונם של אדמות נפקדי יאטה כשטח צבאי סגור בשם "אזור אש 918" וטען כי אדמות אלו "ריקות מתושבים".

اتحادیه اروپا در مورد خطر «بزرگ‌ترین» کوچ اجباری فلسطینیان از کرانه باختری  هشدار داد

קרדיט: רדיו פרדה