שינוי טקטי במלחמה של רוסיה באוקראינה

*- אגרופי שריון וארטילריה המגלגלים לפניהם מסכי אש מסייעים לבתר את שטח אוקראינה מבלי להתחשב באזורים אזרחיים. *- האסטרטגיה: מלחמת התשה ללא הגבלת זמן בהנחה שהאוייב , העולם המערבי התומך בו , וחלקי העולם המורעבים יישברו ראשונים.

"מה שלא הולך בכוח ילך ביותר כוח ואם לא! אז בהרבה יותר כוח" – זה בדיוק העיקרון המנחה כיום את מנהיגי רוסיה בניהול המלחמה עם אוקראינה.

האבידות העצומות, יש אומרים שכמחצית מהסד"כ הרוסי הלוחם על אדמת אוקראינה נפגע במהלך הקרבות, לא מרתיעות את קובעי ההחלטות ברוסיה, מכסימום משנים קצת את הטקטיקה שתאפשר השגת המטרות האסטרטגיות.

תנועות הכוחות הרוסיים במזרח אוקראינה סוללות את הדרך ל"מלחמת התשה ממושכת", בעוד מוסקבה מתקדמת באזור זה, תוך ניצול נוכחותם של מספר רב מכוחותיה מול הצבא האוקראיני.

דיווח שפרסם הוול סטריט ג'ורנל מעלה כי רוסיה מצאה את "הנוסחה המנצחת"  ביישום טקטיקות מוצלחות על ידי התקדמות במזרח המדינה עם חיפוי ארטילרי, כדי לפצות על ניסיונותיה הכושלים הראשונים כאשר ניסתה לחדור לעומק השטח האוקראיני ולכבוש את קייב, מה שעלת לה באבדות עצומות.

"רוסיה מרכזת סד"כ  עצום של ארטילריה ושריון בכל קילומטר מרובע שאי אפשר להתעמת איתו. זה נותן להם יתרון", אמר לעיתון מזכיר המועצה לביטחון לאומי וההגנה האוקראינית, אולקסי דנילוב.

קייב זקוקה ל"עוד נשק מערבי", כמו גם לאימון חיילים חדשים, כדי להאט את ההתקדמות הרוסית – קובע ה- WSJ.

בימים האחרונים השתמשו הכוחות האוקראינים במשגרי טילים ארוכי טווח מארה"ב ובעלות בריתה המערביות, אך ה"שינוי הטקטי" הרוסי מעלה אפשרות של "סכסוך ארוך טווח (לא מוגבל בזמן)".

במהלך השבוע האחרון הצליחו כוחות רוסים לכבוש את העיר "ליסיצ'נסק" באזור לוהנסק, והם מפציצים כרגע את מעוזי הכוחות האוקראינים הנמצאים באזור דונייצק השכן.

אזור דונבאס המזרחי מורכב בעיקר מאזור לוגנסק, שנכבש כמעט לחלוטין על ידי הכוחות הרוסיים, ומאזור דונייצק בדרום מערב, המהווה את מוקד המתקפה הנוכחית של מוסקבה וסלובינסק.

נפילת לישנסק פתחה את צירי התנועה לכוחות הרוסים להתקדם מערבה לתוך קרמטורסק וסלובאנסק, שתי הערים הגדולות ביותר בדונייצק שעדיין נמצאות בשליטה אוקראינית.

העיתון מסביר כי ייתכן שרוסיה צמצמה את יעדיה בשליטה במזרח אוקראינה בשלב הנוכחי, אך המטרה האסטרטגית שלה לשלוט באוקראינה שליטה מוחלטת לא השתנתה, מה שאושר על ידי מזכיר מועצת הביטחון הרוסית, ניקולאי פטרושב, בהצהרות ביום שלישי.

לדבריו "מוסקבה שואפת לפרק את אוקראינה מנשקה ולאלץ אותה לאמץ עמדה נייטרלית", לפי סוכנות הידיעות הרוסית, RIA.

"הצהרות אלו מצביעות על כך שהקרמלין מתכונן למלחמה ממושכת במטרה לכבוש אזורים גדולים יותר באוקראינה", ציטט העיתון ניתוח של המכון לחקר המלחמה בוושינגטון.

קייב אומרת שהיא זקוקה ל"עוד נשק" וחוששת ש"אימון חייליה להשתמש בכלי הנשק החדשים… יקח זמן".

בשטח, ביום רביעי, המשיכו אזרחים לפנות את העיר המופצצת סלובאנסק במזרח אוקראינה, שהפכה ליעד הבא של הכוחות הרוסיים בתוכניתם לכבוש את כל אגן דונבאס, כך לפי סוכנות הידיעות הצרפתית.

סלובינסק הייתה נתונה להפצצות כבדות בימים האחרונים כאשר הכוחות הרוסיים התקדמו מערבה ביום ה-133 לפלישה.

"תהליך הפינוי נמשך. אנחנו מוציאים אנשים מהעיר כל יום", אמר ראש עיריית סלובאנסק, ואדים ליאק, בסרטון יוטיוב.

לפי הרשויות "יש כיום 23,000 איש" בסלובאנסק, שלפני הסכסוך היו בה כ-110,000 איש, וכי יש "17 הרוגים ו-67 פצועים" מאז תחילת הלחימה.

Russia-Ukraine conflict in Maps: Moscow invades from 'all directions' as Kyiv fights on | World News - Hindustan Times

קרדיט: אלחורה   קרדיט למפה: הינדוסטן ניוז