סין אוסרת על אימהות חד הוריות ללדת

לאחר עשרות שנים של אילוץ נשים לבצע הפלות ועיקור כחלק ממדיניות הילד האחד של סין, בייג'ין רוצה שלנשים יהיה יותר מילד אחד, שכן היא פועלת לקידום האג'נדה ללדת לפחות שלושה ילדים.

למרות ההקלות הללו, לבייג'ין עדיין יש את ההחלטה מי יכול להביא ילדים לעולם, להוציא נשים רווקות באמצעות מדיניות תכנון משפחה "קפדנית".

ולפי דיווח שפרסם ה"ניו יורק טיימס" , סין מעניקה יתרונות רבים לנשים שיביאו ילדים נוספים, שזמינים רק לזוגות, בצורת מס, אשראי והטבות לימודיות.

החוק הסיני מחייב אישה בהריון ובעלה לרשום רשמית את נישואיהם כדי לקבל טיפול טרום לידתי בבית חולים ציבורי.

הדו"ח מציין שילדים שנולדו להורים לא נשואים נאבקו זה מכבר לגשת להטבות סוציאליות כמו ביטוח רפואי וחינוך, ומנשים הרות לא נשואות נמנעת גישה לטיפול רפואי או ביטוח המכסה חופשת לידה, ואין להן הגנה משפטית ומעסיק יכול לפטרן מהעבודה בגלל שהם בהריון.

בגלל המדיניות הזו בחסות השלטונות הסיניים, נשים רווקות פשוט בוחרות שלא להביא ילדים לעולם, ומתנגדות ל"שליטה של ​​בייג'ינג על גופן", בעוד חלקן מחפשות דרכים לעקוף את חוקי המדינה.

שיעור הילודה בסין
שיעור הילודה בסין

שרה גאו, בת 46, אם חד הורית בבייג'ינג, אמרה לניו יורק טיימס, "אנשים רבים חושבים שלהיות אם חד הורית זה כמו עימות עם דעת הקהל, אבל זה לא, זה עימות עם המערכת".

על פי המדיניות הלאומית לתכנון המשפחה בסין, אין חוק האוסר על נשים רווקות להביא ילדים לעולם, אך הוא מגדיר את האם כ"אישה נשואה", מציע לה בונוסים כספיים, חופשת לידה, ובחלק מהמחוזות יש חופשות לידה עבור "אבות ואמהות", ואחד המחוזות שוקל לתת לנשים נשואות חופשת הריון לשנה שלמה.

הדו"ח ציין כי הרשויות הסיניות עברו במהלך השנה האחרונה לבטל את "דמי התמיכה הסוציאלית" שמשלמות אמהות חד הוריות כדי לקבל הטבות לילדיהן, אך מחוזות רבים מעכבים בכוונה את הכללים החדשים.

העיתון מראה שאפילו פעולות הפריה המכונות "IVF" אינן חוקיות לנשים לא נשואות בסין, ולכן יש נשים שנוסעות לתאילנד לתהליך כזה.

סין מתמודדת עם משבר דמוגרפי עם הזדקנות מואצת של כוח העבודה, האטה כלכלית וגידול האוכלוסיה הנמוך ביותר במדינה זה עשרות שנים, לפי דיווח של AFP.

לפי הנתונים הרשמיים האחרונים שפורסמו בינואר האחרון, מספר הלידות בסין ירד ב-2021 לרמה שלא נראתה מאז 1978 לפחות.

שיעור הילודה במדינה המאוכלסת ביותר בעולם הגיע ל-7.5 לידות לאלף נפש בשנת 2021, לפי נתוני הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה, בעוד שהוא הגיע ל-8.5 ב-2020.

סין הקלה במדיניות מניעת הריון שלה בשנים האחרונות, ואיפשרה לזוגות להביא שני ילדים ב-2016, ואז שלושה בשנה שעברה.

אך החלטות אלו לא הביאו לעלייה משמעותית בלידות, וזוגות נרתעים מללדת ילדים בגלל עלויות המחיה והדיור הגבוהות, בעיקר בתחום חינוך הילדים.

أمومة دون زواج - ويكيبيديا

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: ויקיפדיה