האו"ם: מספר האנשים הרעבים בעולם גדל ל-2.3 מיליארד בשנת 2021

על פי דו"ח חדש של האו"ם שפורסם ביום רביעי, 15 ביולי, בשנת 2021 ולפני תחילת המלחמה באוקראינה, אשר גרמה לעלייה חדה במחיר התבואה, דשנים כימיים ואנרגיה, האוכלוסייה הסובלת מרעב קל עד קשה ברחבי העולם יגיעו ל-2.3 מיליארד אנשים.

בדו"ח זה שפורסם תחת הכותרת "מצב הביטחון התזונתי והתזונה בעולם" המבוסס על הנתונים הסטטיסטיים של 2021, מציגות חמש סוכנויות האו"ם תמונה אפלה שלפיה "כל ספק לגבי היפוך המאמצים הבינלאומיים למיגור רעב, חוסר ביטחון תזונתי ותת תזונה מועד לכשלון".

דו"ח זה מוסיף: "הסטטיסטיקה והעדויות העדכניות ביותר מראות כי עקב העלייה במחירי המזון במהלך משבר הקורונה, האוכלוסייה שאינה מסוגלת לספק לעצמה מזון הולם גדלה בכ-112 מיליון איש והגיעה ל-3.1 מיליארד איש".

סוכנויות האו"ם מזהירות כי השלכות המלחמה באוקראינה, לרבות השיבוש בייצוא והפצה של מזון, דשנים כימיים ואנרגיה במחצית הראשונה של השנה, גרמו לעלייה במחירי המזון. בנוסף, ההתרחשות התכופה של תופעות אקלימיות קיצוניות כמו בצורת ושיטפונות, במיוחד במדינות עניות ובעלי הכנסה נמוכה, החמירה מצב זה.

אוקראינה ורוסיה מייצרות יחד כשליש מהחיטה והשעורה בעולם וחצי משמן החמניות. בנוסף, רוסיה ובלארוס הן היצרניות השנייה והשלישית של אשלג בעולם, שהוא אחד החומרים העיקריים לייצור דשנים כימיים.

על פי הנתונים הסטטיסטיים הכלולים בדו"ח האומות המאוחדות, בשנת 2021, הרעב ישפיע על חייהם של 278 מיליון בני אדם באפריקה, כ-425 מיליון איש באסיה וכ-56 מיליון אנשים באמריקה הלטינית ובאיים הקריביים.

افزایش تعداد گرسنگان جهان در سایه کرونا-/Portals/_default/skins/nasr_skin/images/Nasr_logo_footer.png

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונה: נאסר ניוז