חיזבאללה מאיים: ישראל לא תוכל להפיק גז בכריש ללא הסכמות מצד לבנון

בסוף שבוע שעבר ביצע חיזבאללה פרובוקציה קשה כנגד מדינת ישראל כששלח "מסר" לא חמוש , כדבריו , שישראל קלטה והפנימה, בדמות 3 כטב"מי סיור בנתיב ישיר לעבר שדה הגז "כריש" הממוקם בסמוך לגבול הימי עם לבנון.

ישראל יירטה את 3 הכטב"מים מעל מימי הים התיכון במרחק בטוח משדה הגז.

חיזבאללה מיהר לפרסם סרטון , שלטענתה "מוכיח" כי כלי הטייס הבלתי מאויישים שהיא שלחה אכן הצליחו להגיע ל"טווח מגע" עם שדה "כריש" ולו רק רצו היו יכולים גם לפגוע בו.

כמובן, הסרטון השקרי , כמו רוב השקרים בהם מתהדר הארגון מאז הקמתו,התגלה מיד , והתברר כי הסרטון צולם בנסיבות אחרות ובמקום אחר.

ישראל עד כה לא הגיבה ישירות לפרובוקציה של חיזבאללה, אך דאגה לשלוח מסר חריף ,דרך ארה"ב, לממשלת לבנון , שהיא "משחקת באש" כשהיא שותפה , ללא גינוי, לפרובוקציה זאת.

העיתון הלבנוני , המקורב לחיזבאללה, אל אחבאר , פרסם היום כי ארה"ב הפעילה לחץ כבד על ממשלת לבנון ודרשה להוציא גינוי על פרובוקציות חיזבאללה או שהמשא ומתן על תיחום הגבולות הימי עם ישראל יגיע לסופו .

חיזבאללה מסר גם תגובה משלו בתגובה לפעילות האמריקאית מול ממשלת לבנון :

"מסע ההפחדה האמריקאי והמערבי לא רלוונטי , ההתנגדות ממתינה לממשלת לבנון לסיים את התהליך בהקדם ולהודיע מה עמדתה לגביו .

המתווך הציוני הוכשטיין רומז כי התשובה המלאה עלולה להתעכב כחודשיים, שהיא התקופה הנדרשת לאויב כדי להתחיל בעבודות שאיבת הגז , ההתנגדות לא תשב מהצד אנו נדאג להגן על האינטרסים הכלכליים של לבנון . הבהרנו כבר כי משא ומתן בערפל לא יכול להמשך" .

המשך ההתגרויות של החיזבאללה והאיומים הישירים על ישראל הם פועל יוצא של חוסר התגובה הישראלי הנובע משיקולים צולבים , זמניים , כמו ביקורו הקרוב של הנשיא ביידן באזור, או דרישתם התקיפה של האמריקאים להשאיר בידם את הבלעדיות בטיפול בנושא מול ממשלת לבנון ללא "עזרה" ישראלית, אך ברור כי אם לא תהיה תגובה ישראלית נמרצת , ישראל מסתכנת או אז בהתנגשות מזויינת עם חיזבאללה לאור ניסיונם לבדוק את גבולות הגזרה של "הקווים האדומים" הישראלים .

ישראל חייבת לצבוע ב"אדום בוהק" את קוויה האדומים גם אם זה יעלה לה בהתגשות כזאת או אחרת, לא רק עם חיזבאללה אלא גם אם ראש התמנון, איראן, העומדת, ככל הנראה מאחורי הפרובוקציה הזאת.

לכולם ברור לאן מוביל ההמשך מדיניות ה"אי תגובה".

ההיסטוריה מראה שהיא לא סולחת. מה שאתה מוותר היום יעלה בדם רב בהמשך שיבוא ללא ספק.

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב     קרדיט לתמונה: דובר צה"ל