נחשפה זהות האחראי על פריסת מערכות הגנ"א איראניות בסוריה ובלבנון

אנליסט צבאי ישראלי המנהל אתר מידע "עצמאי" בשם Intellitimes, טען  כי תא"ל פרידון מוחמדי סקאאי, בכיר במשמרות המהפכה האיראנים אחראי על פריסת מערכות ההגנה האווירית של איראן בסוריה ולבנון.

לדברי רונן סולומון, מנהל אינטליטיימס, תא"ל סאקאי, סגן מפקד כוח התעופה והחלל של משמרות המהפכה, אחראי על פריסת מערכות ההגנה האווירית של איראן בסוריה ובלבנון.

העיתון הישראלי ג'רוזלם פוסט ציטט ביום שני את מר סולומון שאמר כי השיג את שמו הנכון של קצין צבא איראני בכיר זה באמצעות פנייה ל"מקורות מודיעין אמריקאים".

קודם לכן התקשורת המזוהה עם סעודיה הזכירה את שמו של תת-אלוף סאקאי, שעות לאחר התקיפה האווירית המיוחסת לישראל על העיירה חמידיה במחוז טרטוס שבסוריה.

כלי תקשורת בשפה הערבית באזור הודיעו כי מטען צבאי חדש שהגיע מאיראן היה יעד לתקיפה אווירית המיוחסת לישראל.

כלי תקשורת ממלכתיים בסוריה דיווחו כי המתקפה הרסה כמה חוות תרנגולות ופצעה שני אזרחים, בהם אישה.

ישראל לא נטלה אחריות על המתקפה באזור טרטוס, אך תמיד אמרה שהיא תתנגד לכל פעולה שמטרתה התבססות צבאית של איראן בסוריה.

אמנם הרשויות הישראליות הרשמיות לא הזכירו את שמו של תא"ל סאקאי כמי שאחראי להקמת מערך ההגנה האווירית האיראנית בסוריה, אך ייתכן שהסיקור התקשורתי של שמם של הגורמים האיראנים אומר שהוא היה יעד של ישראל.

תא"ל סאקאי הוא סגנו של אמיר עלי חאג'יזדה, מפקד כוח התעופה והחלל של משמרות המהפכה.

איראן וסוריה הן שתי מדינות בעלות ברית אסטרטגית עם מספר רב של הסכמי הגנה צבאיים משותפים. הסכמים אלו התחזקו במהלך ביקוריהם של בכירים מדיניים וצבאיים בבירות שלהם בשנים האחרונות.

פרידון מוחמדי סקאאי, סגן מתאם של כוח התעופה והחלל של משמרות המהפכה

קרדיט:: רדיו פארדה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות