5 מזונות-על לבניית מערכת חיסונית חזקה בעונת הקיץ

עם כניסת הקיץ, הגוף שלך זקוק לחומרי מזון המחזקים את המערכת החיסונית, שכן מערכת חיסונית חזקה משפרת את יכולת הגוף להילחם בזיהומים ובנגיפים במחזור, לכן חשוב להקפיד לשלב כמה מזונות-על בתזונה שלך כדי להישאר בריאים ולא לחלות לעתים קרובות, לפי אתר " טיימס אוף אינדיה".
5 מזונות על לבניית מערכת חיסונית חזקה בעונת הקיץ:

1. פירות הדר 

פירות הדר מלאים בוויטמין C המגביר את ייצור תאי הדם הלבנים בגוף. חשוב להטמיע ויטמין C בתזונה על בסיס יומיומי שכן הוא מחזק מאוד את המערכת החיסונית. פירות כמו תפוזים, אשכוליות ומנדרינות הם מקורות מצוינים לויטמין C.

2. ירקות ממשפחת המצליבים

ירקות ממשפחת המצליבים כמו ברוקולי וכרוב מכילים נוגדי חמצון, חומרים מזינים שונים, מינרלים וויטמינים. 

הם מכילים ויטמין C, A ו-E הפועלים למנוע נזק ל-DNA. הם מכילים בטא-קרוטן וזאקסנטין, המסייעים לחיזוק המערכת החיסונית.

3. יוגורט

יוגורט הוא עוד מזון מעולה לבניית מערכת החיסון המכיל ויטמין D שעוזר לווסת את מערכת החיסון ולחזק אותה. עם זאת, עם הרבה יוגורטים בטעמים בשוק המכילים מרכיבים מלאכותיים, חשוב להכין יוגורט בבית או לבחור ביוגורט שכולו ויטמין D.

4. שעועית

מקור עשיר לאשלגן, מגנזיום, ויטמין B, חלבונים וסיבים. סיבים מעודדים את בריאות המעיים. לחלבונים בשעועית תפקיד חשוב בבניית תאי דם לבנים ובכך להגביר את המערכת החיסונית.

5. אגוזים

אגוזים כמו שקדים, קשיו ופיסטוקים הם נוגדי חמצון רבי עוצמה הממריצים את ייצור תאי הדם הלבנים ומחזקים את המערכת החיסונית.
אכילת מזונות-על המגבירים את ייצור תאי הדם הלבנים יכולה לסייע בבניית מערכת חיסונית בריאה, לבנות עמידות בפני מחלות, וירוסים וזיהומים, ולסייע בהחלמה מהירה מהצטננות ושפעת, כך שאכילה נכונה יכולה לתרום רבות לבניית אורח חיים בריא.
קרדיט: אליום אלסאבע