דיווח: טלפונים סלולריים מעכבים האזנה לחייזרים

האסטרונום האמריקאי דן ורטהיימר בילה יותר מארבעה עשורים בניסיון לצותת לצלילים ואותות מהחלל לאחר שפיתח טכנולוגיה בשם SETI.

עבודתו של ורטהיימר כוללת סריקת היקום באמצעות טלסקופי רדיו קרקעיים ענקיים כדי לחפש אותות מוזרים או בלתי מוסברים שייתכן שמקורם בתרבויות חייזרים.

"אם זה נשמע כמו לחפש מחט בערימת שחת, זה בגלל שזה במידה מסוימת אכן כך", אמר ורטהיימר, אסטרונום ראשי במרכז המחקר של העיר ברקלי, ל-NBC News.

הוא הוסיף, "אבל בשנים האחרונות, החיפוש אחר גורמים בעלי תבונה מחוץ לכדור הארץ הפך למורכב יותר, מכיוון שהביקוש הגובר לשירותי טלפון סלולרי ואינטרנט אלחוטי סתם את ספקטרום הרדיו, גורם להפרעות שעלולות לעוות נתונים באופן משמעותי ולהוסיף רעש לתוצאות המדעיות."

זיהום כדור הארץ

וורטהיימר הסביר שכדור הארץ הולך ונהיה יותר ויותר מזוהם, והוסיף כי "בחלק מתדרי הרדיו, למעשה אי אפשר להשתמש בטכנולוגיית SETI, כי היא כל כך מלאה במשדרי טלוויזיה, רשתות Wi-Fi ותדרי טלפונים ניידים. ”

הוא ציין שככל שהטכנולוגיות האלחוטיות ימשיכו לצמוח, הבעיה רק ​​תחמיר, מה שעלול לסכן את אחת הדרכים העיקריות שבהן מדענים צריכים לחפש חיים תבוניים ביקום.

הרשת ציינה כי ורטהיימר הוא אחד המחברים של מחקר שטרם פורסם על חוקרים סינים שזיהו אות רדיו שמספר כלי חדשות דיווחו בטעות כבעל מאפיינים של ציוויליזציה מוזרה, והוסיפו כי ורטהיימר הסביר שהאות מקורו בפרעות רדיו.

המחקר הממוקד של SETI החל ברצינות בשנות ה-80, והוכנס לתרבות המדע הבדיוני הפופולרי ברומן "Contact" של קארל סייגן מ-1985, שעובד מאוחר יותר לסרט ב-1997 בכיכובה של ג'ודי פוסטר.

אותות לווין

למעשה, המחקר של SETI נועד לענות על השאלה: האם אנחנו לבד ביקום? בעשרות השנים שחלפו מאז החלו מדענים להאזין לראשונה לאותות החלל, אמר ורטהיימר, שיפורים בטכנולוגיית הטלסקופ ובעיבוד הנתונים קידם מאוד את המחקר.

הוא הוסיף, "היינו מאזינים לערוץ אחד, ועכשיו אנחנו מאזינים ל-10 מיליארד ערוצים… הטכנולוגיה והמדע משתפרים כל הזמן".

עם זאת, הקפיצות הללו בטכנולוגיה מלווים באתגרים, שכן יותר לוויינים משוגרים למסלול נמוך מאי פעם בעבר כתוצאה מעלויות שיגור נמוכות יותר וחומרים זולים יותר לבניית חלליות.

"ההסתמכות הגוברת של החברה על אינטרנט אלחוטי ומערכת המיקום הגלובלית (GPS), פירושה גם תחרות רבה יותר על תדרי רדיו".

הרשת ציטטה את פול הורוביץ, פרופסור לפיזיקה והנדסת חשמל באוניברסיטת הרווארד בארצות הברית, שאמר כי "הספקטרום הוא בעל ערך רב ואנשים רוצים עוד ועוד ממנו לפעילויות יומיומיות… כל זה אומר שספקטרום הרדיו נמצא במצב של כאוס בימים אלה".

עבור מדעני SETI, קיום הקצאת ערוצים ברורה יחסית וללא הפרעות לסריקת היקום הוא בעל ערך רב, תוך ציון שהתערבות אנושית שגויה לא רק מובילה ליותר מאמץ עבור החוקרים, אלא יכולה לייצר אותות לא אמתיים יותר ויותר.

קרדיט : ארם ניוז        קרדיט לתמונה: https://www.ibelieveinsci.com/