סדרה של פיצוצים מסתוריים פגעה במטה משמרות המהפכה בטהרן

איראן טוענת שישראל אחראית לחיסולים ולמותם החשוד של גורמי צבא וגרעין אחרונים, כמו קולונל סייד ח'ודי.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות

אתמול בערב, יום שישי, פרסמו כלי תקשורת באיראן דיווחים וקטעי וידאו של סדרת פיצוצים רצופים בבסיס מאליק אל-אשתר של משמרות המהפכה האיראניים בבירה טהראן. הרשויות טרם הגיבו על התקרית.

בשעה 21:15 שעון מקומי, בערב ה-1 ביולי, נשמעו מספר פיצוצים במחנה מאליק אל-אשתר של משמרות המהפכה האיראניים, הממוקם ברובע 15, דרומית מזרחית לטהרן.

כמה כלי תקשורת פרסמו סרט המיוחס לפיצוצים במחנה מאליק אל-אשתר, אולם מקורות רשמיים איראנים, במיוחד סוכנויות הידיעות של משמרות המהפכה האיראניים, לא הגיבו לפיצוצים.

לאחר התפשטות הידיעות על ההפצצות, חשבונות טוויטר ישראלים, כולל אזעקת הטרור ואלפא, אישרו את הדיווחים הללו.

למרות שהפיצוצים הללו לא אושרו רשמית, מספר מקורות מקומיים בטהרן אישרו את התרחשותם של פיצוצים אלו. ראוי לציין כי במקביל לפרסום ידיעה זו, פרסמו סוכנויות הידיעות המקורבות למשמרות המהפכה האיראנים ידיעה על שריפה בבסיס צבאי בצפון ישראל.

מנגד, אתרים המזוהים עם ארגון מוג'הדין העממי הודיעו כי בשעה 21:15 ביום שישי, 1 ביולי 2022, הותקף בסיס "מאליק אשתר" של משמרות המהפכה על ידי מה שהוא תיאר כ"יחידות ההתנגדות של אנשי המוג'אהדין".

הכתובת המדויקת של האתר הזה באופן הבא: טהרן – רובע 15 (מזרח לטהראן) – כביש מהיר "מהלאטי", רחוב "פרורדין 10" – כיכר מאלק אשתר – רחוב "דה חאקי" – ליד פארק "פדיין איסלאם" .

טרם פורסמו פרטים נוספים על התקרית הזו, אך המתיחות המתגברת בין איראן וישראל בשבועות האחרונים הביאה חלק לשער כי ישראל הייתה מעורבת בהפצצות אלו.

מיקום הבסיס בלב טהרן:

איראן מחזיקה בישראל אחראית לחיסולים ולמותם החשוד של גורמי צבא ומומחי גרעין , כגון קולונל סייד חודאי, מכוח קודס, וכן קצינים רבים של הכוח האווירי והחלל של משמרות המהפכה האיראניים, כולל ראש ארגון הביון של משמרות המהפכה האיראניים, חוסיין טאיב.