רוסיה נסוגה מאי "הנחשים" של אוקראינה מה הסיבה?

הצבא הרוסי הודיע ​​על נסיגתו מאי "הנחשים" האוקראיני החשוב מבחינה אסטרטגית בים השחור, לאחר שהכוחות הרוסיים שכבשו את האי היו נתונים להפגזות אוקראיניות חוזרות ונשנות בתקופה האחרונה.

جزيرة الثعبان.. كنز أوكرانيا الاستراتيجية - YouTube

קרדיט: אלגזירה

משרד ההגנה הרוסי מסר היום, יום חמישי כי "במחווה של רצון טוב, הכוחות הרוסיים השיגו את יעדיהם הספציפיים באי הנחשים והוציאו ממנו את הגדוד שלהם", וציין כי צעד זה בא במטרה "להקל על יצוא התבואה מאוקראינה", כפי שנטען.

רוסיה מדורגת כאיום גדול ביותר

הנסיגה מגיעה יום לאחר שרוסיה סווגה כ"איום גדול ביותר" על ידי ארגון האמנה הצפון-אטלנטית (NATO) וכאיום על בטיחותן ויציבותן של מדינות הארגון, לאור הפסגה האחרונה של מנהיגי נאט"ו בבירת ספרד, מדריד.

בתום הפסגה הודיעה נאט"ו על חיזוק נוכחותה הצבאית בגבולות רוסיה, ועל השקת מנגנון ההרחבה שיכלול את שוודיה ופינלנד לאחר שהגיעו להסכם עם המדינה הטורקית. ההצהרה הסופית גינתה גם את המשך מה שהיא תיארה כ"תוקפנות רוסית נגד אוקראינה", והאשימה את מוסקבה ב"אסון ההומניטרי ומשברי המזון והאנרגיה העולמיים".

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג אמר במסיבת עיתונאים לאחר פסגת הברית כי שותפי נאט"ו אישרו חבילת סיוע לאוקראינה הכוללת אספקת ציוד צבאי ומערכות הגנה אווירית.

אי ה"נחשים"

האי ממוקם כ-50 ק"מ מהחוף האוקראיני בשפך הדנובה, וכ-100 ק"מ מנמל אודסה, הנמל החשוב ביותר של אוקראינה על הים השחור. האי מאפשר באופן תיאורטי לפגוע בכל החוף האוקראיני, על פי סוכנות הידיעות הצרפתית .

אי ה"נחשים" ממוקם כ-300 ק"מ מסבסטופול, הבסיס הרוסי הראשי בחצי האי קרים . עבור אוקראינה, השתלטות מחדש על האי תסייע לשבור את המצור שהטילה רוסיה על חופי אוקראינה בים השחור. הצי הרוסי שולט בים השחור מול חופי אוקראינה וחוסם את כל ספינות הצי והסוחר האוקראיני.

אי הנחשים, שרוסיה כבשה ביום הראשון לפלישה, זכה לתשומת לב בינלאומית כאשר חיילי משמר הגבול האוקראיני שהוצבו שם סירבו לבקשת ספינת מלחמה רוסית שייכנעו.

הפיקוד הצבאי הדרומי של אוקראינה כתב בפייסבוק כי לאחר מבצע מוצלח שכלל שימוש ביחידות טילים וארטילריה, פינו הכוחות הרוסיים את עמדותיהם באי ויצאו בשתי ספינות.

קרדיט: סוריה טי וי