ערכם של נכסי אוליגרכים רוסים שנתפסו או הוקפאו מגיע ל-30 מיליארד דולר

משרד האוצר האמריקני הודיע ​​ביום רביעי (28 ביולי) כי במהלך 100 הימים הראשונים של כוח הסיוע הביטחוני הבינלאומי (ISAF) שהופקד על תפיסת נכסי אוליגרכים רוסים, נתפסו או הוקפאו נכסים בשווי של 30 מיליארד דולר של אנשים שהוטלו עליהם אמברגו.

בנוסף, נתפסו  מספר יאכטות  יוקרתיות וכן הוקפאו 300 מיליארד דולר מעתודות מטבע חוץ של הבנק המרכזי של רוסיה.

בעקבות הפלישה הצבאית הרוסית לאוקראינה ב-26 במרץ בשנה שעברה, וושינגטון, בשיתוף עם בעלות בריתה, הקימה כוח משימה בינלאומי מיוחד להקפאה או תפיסה של נכסים של אוליגרכים, בעלי הון ושלוחות שהם פרו-קרמלין.

המטרה העיקרית של צעדים אלו היא לצמצם את המשאבים הכספיים של הקרמלין להמשך המלחמה באוקראינה, אך ארגוני זכויות האזרח הביעו דאגה לגבי סמכויות הכוח והיקפו.

שרת האוצר ג'נט ילן והתובע הכללי של ארה"ב, מריק גרלנד, הודיעו במרץ כי כוח המשימה יחקור את הנכסים והפעילות של האוליגרכים הרוסים ויעמיד אותם לדין.

הנציבות האירופית הקימה יחידת מבצעים מיוחדים משלה, כוח המעצר המיוחד, שעובדת עם ארצות הברית.

היבט מרכזי בפעילותן של יחידות אלו הוא סקירת חשבונות בנק, נכסים, הכנסות ורכוש של חשודים או כאלו שהוטל עליהם סנקציות. לפני מספר שבועות, למשל, הטילה ממשלת ארה"ב סנקציות על גד ניסאנוב, אחד האזרחים העשירים באירופה, ואלכסיי מורדשב, אחד המיליארדרים העשירים ברוסיה, יחד עם אשתו ושני ילדיו הגדולים.

משרד האוצר האמריקני אמר כי כוח הסיוע הביטחוני הבינלאומי (ISAF) ימשיך להתחקות אחר הנכסים והעושר של האנשים שהוטל עליהם אמברגו ולמנוע מהם להפר תקנות וסנקציות.

החששות גברו בנוגע להסלמה של הסנקציות של ארה"ב והמערב נגד רוסיה שתופסות את רכושם של אזרחים שאינם אזרחי ארה"ב מחוץ לתחום השיפוט של ארה"ב מבלי לעמוד בהליכים משפטיים רגילים, וכתוצאה מכך, לאלה שעליהם הוטלו סנקציות יש את הזכות לערער על החוקים ולשלול את העונשים הללו.

"לפעולות אלו עשויות להיות השלכות חמורות על אנשים שאין להם שום קשר למלחמה", אמר טום פירסטון, עורך דין המתמחה ברגולציה שיפוטית בינלאומית. "יש להיזהר מלהעניש אנשים חפים מפשע".

הוא הוסיף: "היקף הסנקציות של ארה"ב רחב מאוד והממשלה רודפת אנשים רבים ושונים. "יש הרבה רגישות ואי בהירות לגבי המטרות והתוצאות של הצעדים האלה".

איגוד חירויות האזרח האמריקני קרא תיגר על חוק הקונגרס  של "החרמה של רכוש לשיקום אוקראינה", חוק שמפשט את יכולת התפיסה והחרמת רכוש של אזרחים רוסים על ידי הממשלה.

"במצב מלחמה, שאחת ההשלכות שלה היא משבר המזון הבינלאומי, המטרה שלנו היא למקסם את הלחץ של הסנקציות על יחידים וגופים שהוטלו עליהם סנקציות, אך יחד עם זאת להימנע מהשפעה על מחזור ייצור והפצה של מזון בשוק מוצרי הצריכה ". הוא אמר.

فرانسه دارایی های روسیه را مسدود کرد

 

קרדיט: רדיו פרדו