צבא ירדן מגביר את המעקב אחר תנועות המיליציות האיראניות בדרום סוריה

הרשויות הירדניות פועלות לחזק את שליטתן בגבול עם סוריה, במטרה לעקוב אחר תנועות כנופיות הברחת הסמים המגובות על ידי מיליציות איראניות הפרוסות באזורי דרום סוריה.

על פי אתר " התכנסות אחרר חורן " , משמר הגבול הירדני שרפו במהלך הימים האחרונים עשבים שוטים וקוצים הפזורים בצדו הנגדי של הגבול באזור "עמק הירמוך" הסורי, על מנת להקל על המעקב אחר תנועות המבריחים וכן על המיליציות האיראניות המפקחות על פעולות הברחה מעבר לגבול ירדן שבאותו אזור.

באתר צוטטו "מקורות מיוחדים" שאמרו כי הכוחות הירדניים הציתו שריפות בפצצות ובכדורים, במטרה לחשוף את אדמת האזור בצורה רחבה יותר מהצד שלהם ולאפשר להם פיקוח טוב יותר על תנועות המבריחים ולהתעמת איתם.

5 פעולות הברחת סמים בפחות מחודש

ביום שישי סיכלה ירדן ניסיון להבריח כמויות גדולות של סמים מאזורים שבשליטת המשטר והמיליציות האיראניות בסוריה. 716,000 כדורי קפטגון נתפסו , שזהו המבצע החמישי שירדן מסכלה על גבולה עם סוריה מאז תחילת יוני.

המלך עבדאללה: אנו מתמודדים עם בעיות שהמיליציות ה"שיעיות" גורמות.

מלך ירדן עבדאללה השני אמר לערוץ "CNBC" האמריקאי,  בראיון  שישודר במלואו בתחילת החודש הבא, כי ארצו רואה בנוכחות הרוסית בסוריה מרכיב חיובי ומקור ליציבות, אך מאז תחילת הסכסוך באוקראינה, היקף הנוכחות הרוסית בסוריה ירד ואנחנו מתמודדים עם יותר בעיות שגורמות המיליציות ה"שיעיות" בגבולותינו בתחום הברחות הסמים  והנשק.

קרדיט: סוריה טי וי