מפקד הכוחות הרוסיים בסוריה לשעבר מונה למפקד דונבאס שבאוקראינה

מוסקבה מינתה את הגנרל סרגיי סורוביקין, המפקד לשעבר של הכוחות הרוסיים בסוריה, למפקד הכוחות הרוסיים בדונבאס, שבדרום מזרח אוקראינה.

מואשם בפשעי מלחמה בסוריה .. מינוי "סורוביקין" למפקד הכוחות הרוסיים בדונבאס

מקורות יודעי דבר אמרו ל-Syria TV כי סורוביקין מונה פעמיים למפקד הכוחות הרוסיים בסוריה, והוא נשאר בתפקידו 9 חודשים, שזו התקופה הארוכה ביותר שבה מפקד צבאי נשאר בתפקיד זה.

ראוי לציין כי סרגיי סורוביקין קיבל את הפיקוד על "קבוצת הכוחות הרוסית" בסוריה במארס 2017, והפך למפקד הרביעי מאז ההתערבות הצבאית הרוסית בסוריה שהחלה ב-30 בספטמבר 2015, לפי ערוץ Russia Today.

סורוביקין הואשם בפשעי מלחמה בסוריה

ארגון Human Rights Watch פרסם דו"ח על סוריה בשנת 2020, בו התייחס לדרג הראשון של מנהיגים מדיניים ומפקדים צבאיים ברוסיה והמשטר בסוריה, וכן למספר גנרלים בכירים בצבא הרוסי, או מפקדים של הצבא הרוסי שהם דרגה שני (אחרי שר הביטחון), ואמרו כי הם עשויים לשאת ב"אחריות הפיקודית" להפרות  במהלך מתקפת אידליב 2019-2020.

הארגון אמר כי ההתקפות החוזרות ונשנות של כוחות משטר אסד וכוחות רוסים על תשתיות אזרחיות בנפת אידליב "מהוות ככל הנראה פשעי מלחמה, ועשויות להסתכם בפשעים נגד האנושות".

דו"ח Human Rights Watch הזכיר את שמו של קולונל סרגיי סורוביקין, שהיה מפקד המחוז הצבאי המזרחי ברוסיה מאז סוף 2013. הוא מונה לפקד על הכוחות הרוסיים בסוריה לראשונה בחודש מרץ עד דצמבר 2017 , ולאחר מכן על בסיס "משמרת תקופתית" שחזרו לסוריה יותר מפעם אחת, כשהיה מפקד הכוחות שם ממרץ 2019 עד 10 באפריל 2019. בזמן שמטוסי קרב רוסים תקפו מחוזות בסוריה , בזה אחר זה, מה שהוביל להרס נרחב ברוב הערים בסוריה וגרמו למספר רב של נפגעים. היום קטף סורובקין את "פירות משימותיו הסוריות". 

מה החשיבות של דונבאס לכוחות הרוסים?

רוסיה החלה בפלישה לאוקראינה ב-24 בפברואר, אך היא נטשה את התקדמותה המוקדמת לכיוון הבירה קייב, לאחר שהתמודדה עם התנגדות עזה שנתמכה בנשק מערבי.

מאז, מוסקבה וכוחות הנלווים שלה התמקדו בקרבות לאורך קו החזית בדרום  ובאזור דונבאס , אזור מזרחי המורכב מלוהנסק ושכנתה דונייצק.

כוחות אוקראינים החזיקו מעמד במשך שבועות נגד המתקפה הרוסית בסוורודונצק במאמץ לייבש את הכוחות הרוסיים ולקנות זמן להגעת אספקת נשק כבד.

משרד ההגנה האוקראיני אמר כי הרוסים ניסו לכתר את לישנסק ופתחו בהתקפות על סברודונייצק כדי להבטיח שליטה מלאה בה. אולם דובר המשרד אולכסנדר מוטוזיאנק סירב להגיב על הערותיו של גאידאי על הנסיגה, לפי רויטרס.

מדרום לליסהנסק אמר ראש עיריית הרצג אולקסי בבצ'נקו כי כוחות רוסים נכנסו לעיירה וכבשו את כל האזור ביום שישי.

"יש דגל אדום מתנוסס מעל בניין העירייה (בחרסק)", אמר דובר הממשל האזורי לרויטרס בטלפון.

משרד ההגנה הרוסי הודיע ​​כי הוא מכתר עד 2,000 חיילים, בהם 80 לוחמים זרים, בחרסק.

לכידת דונבאס תאפשר לרוסיה לקשר את האזור לחצי האי קרים הדרומי שלו, שמוסקבה סיפחה מאוקראינה ב-2014.

קרדיט: סוריה טי וי וספוטניק