המשמעות של מינוי מפקד היחידה למבצעים מיוחדים של משמרות המהפכה (4000)

ראש אמ"ן לשעבר , שפרש אך לאחרונה , האלוף (במיל) תמיר היימן , ומונה להיות מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), במקומו של האלוף (במיל) עמוס ידלין , גם הוא ראש אמ"ן לשעבר , הפנה היום, בציוץ בערוץ הטוויטר שלו, את תשומת לב העולם למשמעויות הנכבדות למינוי בכיר מאוד של גנרל ג'ואד ע'פארי במערך המודיעין והמבצעים המיוחדים של משמרות המהפכה האיראנים.

וכך נכתב עליו עד לאחרונה בויקיפדיה:

חאג' ג'ואד ע'פארי (בפרסית: جواد غفاری), המוכר גם בשם סעיד ג'ואד, הוא גנרל איראני בשורות משמרות המהפכה האסלאמית, המשמש כמפקד הכוחות האיראנים בסוריה ומוביל את מאמצי ההתבססות באזור. הוא מפקד על גדוד 1800, בסיוע סגנו, אבו באע'ר. הוא אחראי על גיוס ואימון אנשי מליציות שיעיות בשירות הכוחות האיראנים.

ג'ואד ע'פארי

קרדיט לתמונה: דובר צה"ל

וכך הוא כותב:

בתוך רצף השינויים במערך המודיעין והמבצעים המיוחדים של משמרות המהפכה באיראן, לכד את תשומת ליבי המינוי של ג׳ואד ע׳פארי. כדאי מאד לשים לב למינוי הזה ממספר סיבות.

ע׳פארי, הועבר מתפקיד מפקד גיס סוריה של כח קודס (הגיס שמממש את ההתבססות האיראנית בסוריה) לתפקיד מפקד יחידה למבצעים מיוחדים של משמרות המהפכה (4000). האחריות הכללית על הזירה הסורית הועברה למפקד גיס לבנון של כח קודס ותחתיו מונה מפקד זוטר לסוריה.

שלוש המסקנות שלי :

1) היחלשות בחשיבות האסטרטגית של ההתבססות בסוריה בעיניים איראניות- כנראה שישנם נושאים דחופים יותר

2) עוד ביטוי להחלשת כח קודס החוזר למימדיו הטבעיים – טרום המהפכה שביצע סלימאני כאשר ניסה להפוך אותו לזרוע הצבאית להפצת המהפכה.

3) איראן מחזקת את היכולות ההתקפיות המיוחדות שלה באיראן על חשבון ההתבססות ברחבי המזרח התיכון.

תשומת לב : יש פה למידה, הפקת לקחים ושינוי ארגוני משמעותי. עוד מוקדם לשמוח לאידם של האיראנים. ויש להמשיך להישמע להוראות המטה ללוחמה בטרור. כיוון הדעיכה ברור אך המוטיבציה עדיין גבוהה.

יש לציין כי על פי מקורות בתקשורת העולמית עדיין מסתובבות בטורקיה 3 חוליות חיסול העוסקות במרדף אחרי תיירים ישראלים בכוונה לפגע בהם .

אחד מהמבצעים שפיקד עליו הגנרל וכשל:

ישראל: זהו מפקד כח קודס האחראי לנסיון פיגוע הרחפנים - מקור ראשון

קרדיט לתמונה: דובר צה"ל

ראשי תמנון הטרור הפועלים להוצאה לפועל של פיגועים מחוץ לאיראן:

אינטלי טיימס - Intelli Times on Twitter: "Hussein Taab, the head of the Revolutionary Guards' intelligence organization (IRGC-IO), is identified as leading Iran's terrorist campaign. Under him, General Jwad Ghafari as the

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות

בשבוע שעבר הודח חוסיין טאאב – ראש המודיעין הצבאי של משמרות המהפכה, ככל הנראה בעקבות חשיפת חוליית הטרור האיראנית שהתכוונה לפגע בתיירים ישראלים באיסטנבול ,  אך בו זמנית הגנרל ע'פארי קודם בתפקיד, אולי הרוצח הזה יצליח יותר במה שהוא יודע לעשות הכי טוב.

כתבה בנושא: