אילון מאסק: טסלה בסכנת פשיטת רגל

מייסד חברת טסלה למכוניות חשמליות, המיליארדר האמריקאי, אילון מאסק, הודיע ​​כי המפעלים החדשים של חברת הענק בגרמניה ובאמריקה עומדים בפני הפסדים עצומים המוערכים במיליארדי דולרים עקב מחסור בסוללות ושיבושי אספקה ​​מסין עקב מגיפת נגיף הקורונה המתחדשת.

" השנתיים האחרונות היו סיוט של שרשרת האספקה", אמר מאסק בראיון לקבוצת הבעלים של טסלה .

הוא הוסיף, "עדיין לא יצאנו מהמשבר. מה שמאוד מטריד אותנו זה איך להמשיך במפעלים לעבוד כדי שנוכל לשלם לאנשים ולא לפשוט רגל".

בראיון חשף מאסק כי שני מפעלי טסלה שנפתחו ברבעון הראשון, בגרמניה ובטקסס, גורמים לחברה הפסדים של מיליארדי דולרים, משום שבעיות בשרשרת האספקה ​​הותירו את הייצור שלהם "חלש" עד כה.

"כל זה יתוקן ממש מהר, אבל גם המפעלים של ברלין וגם אוסטין הם תנורי ענק לשריפת מזומנים כרגע", אמר בהערות שהוקלטו ב-31 במאי אך לא פורסמו עד סוף יום רביעי.

והוא הוסיף: "המפעלים בברלין ואוסטין מפסידים מיליארדי דולרים, ויש הרבה הוצאות ואין כמעט תפוקה".

"כל זה יתוקן מהר מאוד, אבל זה דורש הרבה עבודה", הוסיף.

"פשיטת רגל היא סיכון אמיתי" עבור החברה, אמר גורדון ג'ונסון, מנכ"ל GLJ Research, ל-CNN Business ביום חמישי, והוסיף, "זה בגלל שהרבה מהכסף שלה מוחזק בסין… ובגלל שבייג'ינג לא מאפשרת לחברות להחזיר דולרים". 

ג'ונסון ציין את החלטתה של טסלה לקצץ כ-10% מהעובדים השכירים שלה – אפילו כשהיא ממשיכה לגייס עובדי ייצור לפי שעה – כסימן נוסף לצרות.

"למה אתה חושב שהם מקצצים בשכר העובדים? זה תמרור אזהרה מרכזי", אמר.

 עם זאת, כמעט כל האנליסטים האחרים מצפים שטסלה תישאר חברה רווחית, למרות בעיות בשרשרת האספקה ​​המעכבות אותה ואת רוב היצרנים האחרים ברחבי העולם.

טסלה הייתה רווחית מאז סוף 2018, לאחר שנים של הפסדים, ורשמה עלייה ברווח הרבעוני לעומת השנתיים הקודמות.

אבל נראה שסדרה זו של רווחים שגדלים ברציפות עומדת להסתיים, שכן אנליסטים צופים שהרווחים המתואמים ברבעון השני ירדו ל-2.5 מיליארד דולר ברבעון השני, לעומת 3.7 מיליארד דולר שהשיגה החברה ברבעון הראשון , אך עם זאת, זה יישאר גבוה יותר מההכנסה המתואמת של 1.6 מיליארד דולר ברבעון השני של 2021.

טסלה דיווחה על ירידה של 0.1% בייצור מכוניות חדשות ברבעון הראשון בהשוואה לרבעון הרביעי, אך הייצור שלה משנה לשנה עדיין עלה ב-69%.

Please launch Tesla cars in India ASAP': What Elon Musk replied | Mint

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונה: מינט