נושא "תיק הגרעין של פוטין" לשעבר חוסל בנסיבות מסתוריות

"הוא היה אחראי על נשיאת תיק הגרעין של פוטין" העיתון הבריטי, "המירור", אמר בדיווח כי הקולונל (אל"מ) בדימוס של שירות הביטחון הפדרלי הרוסי, ואדים זימין, נפצע מירי אקדח על ידי גורם לא ידוע ולאחר מכן מת מפצעיו.

נושא תיק הגרעין של פוטין נפצע

על פי הדיווח הבריטי, זימין, בן 53, נמצא שוכב בשלולית דם, ולידו אקדח Izh-79-9TM במטבח דירתו בקרסנוגורסק שבאזור מוסקבה.

הדיווח ציטט גורם רוסי עלום שם שאמר כי הירי בוצע בתקופה שבה "זימין עמד בפני חקירה פלילית בגין קבלת שוחד לאחר שמילא תפקיד בכיר בשירות המכס".

הדיווח הבריטי ציין כי זמין הועלה לדרגת אל"מ בתקופת הנשיא ולדימיר פוטין, והצביע על כך שתפקידו במסגרת שירות הביון הסובייטי לשעבר, הקג"ב, לא היה ברור.

זימין, ששירת בשירות הביטחון הרוסי במשך שנים רבות, ליווה את הנשיא הרוסי לעתים קרובות בנסיעותיו הפנימיות והבינלאומיות, ונאמר כי הוא "השם הראשון שפוטין סומך עליו", לפי העיתון.

מה מכיל תיק הגרעין של פוטין?

התיק הגרעיני מכיל את המפתחות לשליטה בנשק גרעיני, ומעביר לכוחות המזוינים את הוראות בעליו לגבי השימוש בנשק גרעיני.

אחד המקשים החשובים ביותר של התיק הוא מקש ה"שיגור", ולחיצה עליו פירושה הוצאת הפקודה לשיגור טילים עם ראשי נפץ גרעיניים.

על פי דיווח קודם של ערוץ זבזדה הרוסי, "מתקו צ'יע'יט הוא מערכת ניטור של כוחות גרעיניים אסטרטגיים ונקרא קזבקי או מזוודה גרעינית, והוא מופעל רק לאחר קבלת אות על מתקפת טילים על רוסיה".

עוד בתיק ציוד לתקשורת עם המטכ"ל ופיקוד הטילים האסטרטגיים, כמו טלפון, אבל המידע לא מועבר בקול, אלא בתווים מוצפנים.

ההחלטה ליצור תיק בקרה נייד עבור הארסנל הגרעיני של המדינה התקבלה בשנות ה-70, כאשר ברית המועצות חששה מהתקפה גרעינית פתאומית של ארצות הברית עליה. באותה עת יכלה הנהגת המדינה להוציא פקודות לשגר את הטילים רק לאחר שהגיעו למוצב הפיקוד של כוחות הטילים האסטרטגיים, והזמן לשיגור טילים בליסטיים מסוג "פרשינג-2" מאירופה עם ראש נפץ של 400 קילוטון, היה 7 דקות.

 

מחזיק ב"תיק הגרעיני של פוטין" נלחם למוות לאחר שנורה על ידי אלמוני

קרדיט: סטפ ניוז