מיקרוסופט חושפת כי 42 מדינות הן "קורבנות" של תקיפות סייבר רוסי

דו"ח שפורסם על ידי תאגיד "מיקרוסופט", היום, רביעי, חשף כי כ-42 מדינות היו "קורבנות" של מבצע ריגול רוסי, וציין כי האקרים הנתמכים על ידי מוסקבה עסקו ב"ריגול אסטרטגי" על ממשלות, צוותי חשיבה, חברות וקבוצות סיוע במדינות אלו.

ריגול רוסי

"מאז תחילת המלחמה, תקיפת הסייבר הרוסית על בעלות בריתה של אוקראינה הצליחה ב-29% מהמקרים", כך צוטט נשיא מיקרוסופט בראד סמית' בתקשורת, "כאשר נתונים נגנבו לפחות ברבע מהפריצות המוצלחות לרשת".

"בעוד קואליציית המדינות משלבת כוחות כדי להגן על אוקראינה, סוכנויות הביון הרוסיות הגבירו את חדירתם לרשתות תוך שהם מרגלים נגד אותן ממשלות בעלות הברית של אוקראינה", הוסיף סמית'.

לפי הדיווח ממיקרוסופט, התקיפה של שני שלישים ממטרות הריגול האלקטרוני היה במדינות חברות נאט"ו, ובראשם ארצות הברית, בעוד שפולין, הערוץ המרכזי להזרמת הסיוע הצבאי לאוקראינה, הייתה במקום השני.

הדו"ח קבע כי בחודשיים האחרונים הייתה עלייה במספר תקיפות הסייבר נגד דנמרק, נורבגיה, פינלנד, שוודיה וטורקיה.

החריג הבולט היתה אסטוניה, שם מיקרוסופט אמרה כי לא זיהתה שום פריצה רוסית לאינטרנט מאז החלו המבצעים הצבאיים של רוסיה באוקראינה ב-24 בפברואר.

מיקרוסופט אומרת שהסיבה לכך היא שאסטוניה אימצה את המחשוב בענן, שבו קל לזהות האקרים.

"ישנן חולשות הגנה קולקטיביות משמעותיות" בקרב כמה ממשלות אירופיות אחרות, נכתב בדו"ח, מבלי לציין באיזה מדינות מדובר.

 

רוסיה נזהרת מ"השמדת תולעים"

באשר ל-128 הארגונים הממשלתיים שהותקפו על ידי האקרים רוסים , מחציתם הם סוכנויות ממשלתיות ו-12% הם סוכנויות לא ממשלתיות, בנוסף לצוותי חשיבה או קבוצות הומניטריות, כך טוען הדו"ח בן 28 העמודים. יעדים נוספים כללו חברות טלקומוניקציה, אנרגיה וביטחון.

בעוד אוקראינה היא היעד מספר אחד של האקרים רוסים, מיקרוסופט סברה שהגנת הסייבר שלה "הוכחה כחזקה יותר" מסך כל היכולות של רוסיה שבאו ב"גלים של התקפות סייבר הרסניות נגד 48 סוכנויות וחברות אוקראיניות שונות".

עם זאת, הדו"ח הראה שרוסיה חוששת מלשחרר "תולעים" משמידי נתונים שעלולות להתפשט אל מחוץ לאוקראינה, כפי שעשה וירוס "NOTPETYA" ב-2017.

ראוי לציין שרוסיה החלה במתקפות סייבר חזקות נגד ממשלת אוקראינה לפני תחילת המתקפה הצבאית, ובאותה תקופה ארצות הברית הבטיחה לתמוך ולעזור לאוקראינה נגד התקפות אלו.

מלחמה צבאית אינה שונה מבחינת עוצמתה מלוחמה אלקטרונית, שבה האקרים יכולים לשבש את מהלך החיים אם הם תוקפים ומקבלים גישה לאתרים ממשלתיים, וניתן להשיג "סודות" אם הם ניגשים למאגרי מידע, כמו שקבוצת ההאקרים "אנונימוס" עשו כשהם חדרו לאתרים רוסיים ונשבעו לחשוף סודות צבאיים במהלך המלחמה הרוסית-אוקראינית.

ריגול רוסי

קרדיט: סטפ ניוז