איראן מבססת באינטנסיביות רבה את נוכחותה הצבאית במזרח סוריה

היום, יום שלישי, 21 ביוני, עשרות קצינים ממשמרות המהפכה האירניים הגיעו מדמשק לנמל התעופה הצבאי שבדיר א-זור, במטרה לחקור את העיר אל- מיאדין וסביבתה.

רשת החדשות הסורית המקומית – "עין אל-פורת"  דיווחה כי 30 קצינים משורות משמרות המהפכה האיראניים, בעלי דרגות והתמחויות שונות (סיור, הנדסת מוקשים, מומחי מזל"טים), ובנוסף מפקדי שדה, הגיעו מבירת סוריה דמשק, לנמל התעופה הצבאי בדיר א-זור.

הרשת הוסיפה כי הקצינים האיראנים פנו לשכונת "אל-תמו" בעיר אל-מיאדין באזור הכפרי של מחוז דיר א-זור, ולאחר מכן ל"טירת אלרחבה" בפרברי העיר, ומשם לאזור המקדש "עין עלי" בבדיה (האזור המדברי) של אל-קוריה, על מנת לחקור את האזור.

הרשת ציינה כי מיליציית משמרות המהפכה מייחסת חשיבות רבה לאזורים הכפריים המזרחיים של דיר א-זור, במיוחד הערים אל-מיאדין ואל-בוקמאל, שבהן שוכנים עשרות ממפקדותיה.

במאי האחרון חשפה רשת החדשות נוכחות צבאית גדולה של  משמרות המהפכה האיראנים בנמל התעופה הצבאי דיר א-זור, וציינה כי הנוכחות אינה בולטת לעין במיוחד כמו שהיא בשדות התעופה באזור הכפרי המזרחי של מחוז חומס, אל-שעיראת – תדמור – ו טי-4 .

הרשת ציינה כי משמרות המהפכה האיראניים מנצלים כמה אתרים בשדה התעופה האזרחי לשעבר של דיר א-זור, שנמצא בתוך אותו שדה תעופה צבאי, כדי להפוך אותם לנקודות צבאיות ולאחסן בהם כלי נשק ומזל"טים, והדגישה כי המיליציה אחסנה מל"טים וטילים, ופרסה משגרי טילים בתוך שדה התעופה, בנוסף לפריסת מכ"מים מסביב לשדה התעופה.

קרדיט: זייתון ניוז