סצנה במיצרי הורמוז: סירות איראניות רודפות אחרי ספינות אמריקאיות

סירות איראניות רדפו אחרי ספינות אמריקאיות במצרי הורמוז בסצנה שתוארה על ידי הצי האמריקני כ"מסוכנת ולא בטוחה", מה שגרם לספינות האמריקניות להוציא אזהרה קולית, כמו גם ירי נורי אזהרה.

עימות רציני במיצרי הורמוז

היום, שלישי, פרסם חיל הים האמריקני הודעה שבה נאמר: "שלוש ספינות איראניות רדפו במשך קרוב לשעה אחרי שתי ספינות של חיל הים האמריקני בצורה מסוכנת, לא בטוחה ולא מקצועית, במהלך המעבר השגרתי של שתי הספינות במים בינלאומיים במצרי הורמוז. "

הצי הוסיף, "סירה השייכת למשמרות המהפכה האיראניים, פנתה לעבר אניית חיל הים האמריקאי – USS Sirocco במהירות גבוהה בצורה מסוכנת, ולא שינתה את מסלולה עד שהספינה האמריקאית כרזה אזהרה קולית".

"סירה איראנית שנייה הגיעה גם היא למרחק של 50 מטרים מהספינה האמריקאית, מה שגרם לה לירות נורי אזהרה".

משימת חקר במים בינלאומיים

כלי תקשורת מערביים ציינו כי USS Sirocco שטה לצד ספינה אמריקאית נוספת במים בינלאומיים כאשר סירות איראניות התקרבו לספינות האמריקאיות.

המרדף של הסירות האיראניות אחר הספינות האמריקאיות נמשך כשעה עד שהספינות פרסמו אזהרות שקראו לסירות לסגת ולעזוב את אזור הפלגתן.

הצי האמריקני הדגיש כי "צי ארה"ב יישאר ערני וימשיך לפעול בכל מקום שהחוק הבינלאומי מאפשר תוך חיזוק הביטחון הימי האזורי".

זאת אינה התקרית הראשונה מסוגה במצר האסטרטגי של הורמוז, שכן בעבר היו עימותים בין סירות משמרות המהפכה האיראניות לבין ספינות אמריקאיות, המפורסם שבהם התרחש לפני כמעט שנה כאשר ספינה אמריקאית ירתה כ-30 יריות אזהרה לעבר 13 סירות איראניות שהתקרבו אליה.

מרדף "מסוכן" במיצר הורמוז...סירות איראניות רודפות אחרי ספינות אמריקאיות, האחרונה מזהירה

קרדיט: סטפ ניוז