יוון החזירה בכוח יותר מ-17,000 "מבקשי מקלט" לטורקיה

הכתב המיוחד של האו"ם לזכויות המהגרים, פליפה גונזלס מוראלס, חשף כי יוון החזירה בכוח יותר מ-17,000 מהגרים (מבקשי מקלט) לטורקיה, במהלך השנים 2020-2021.

מבקשי המקלט הללו ניסו להגיע ליוון  דרך הים, על פי דו"ח שכותרתו "נהלי החזרה" שפורסם באתר האינטרנט של המועצה האירופית לפליטים וגולים "ECRE", ביום שלישי.

מוראלס הזהיר את הקהילה הבינלאומית מההשלכות של ניסיונות לכסות על ההליכים להחזרת פליטים  ומהגרים, וציין כי צעדים אלו הפכו למדיניות של מדינות אירופה, כך דיווחה  סוכנות הידיעות הטורקית – אנטוליה.

הדו"ח הקדיש מקום נרחב לדיון על הנהלים של יוון בנוגע למבקשי מקלט סורים  , אפגנים, בנגלים, פקיסטנים וסומלים , המופנים לטורקיה כמדינה בטוחה עבורם.

מאז יוני 2021, יוון דחתה יותר מ-6,400 בקשות מקלט, והחזירה בכוח יותר מ-17,000 מבקשי מקלט ומהגרים מהמים הטריטוריאליים שלה לטורקיה , על פי נתוני הנציב העליון של האו"ם לפליטים, שעליהם התבסס הדו"ח.

מדיניות נגד פליטים

פליטים סורים חווים תנאים קשים לאחרונה במדינות שונות בעולם, כתוצאה מהסלמה של דברי השנאה נגדם, עקב מסע דיסאינפורמציה רוסי מאסיבי שהוביל כמה מדינות לאמץ מדיניות נגד מקלט, על פי  מחקר  מעמיק שנערך על ידי המכון לדיאלוג אסטרטגי (ISD). , שכותרתו "ההשפעה הקטלנית של דיסאינפורמציה".

זה בא במקביל לאיום של ראש הממשלה הזמני בלבנון, נג'יב מיקאטי, אתמול, יום שני, לגרש את הפליטים הסורים מארצו "על ידי יישום תקיף של חוקי לבנון", אם הקהילה הבינלאומית לא תעזור למדינתו, אשר חווה משבר כלכלי.

ב-6 ביוני, העיר איסטנבול הייתה עדה להריגתו של הצעיר הסורי בן ה-21, שריף חאלד אל-אחמד, בפשע שהעיתון הטורקי "ייני שפק" ראה בו פשע גזעני בשל ההסתה שהובילו מפלגות האופוזיציה – " ניצחון  , טוב  והעם הרפובליקני " נגד נוכחותם  של פליטים סורים בטורקיה .

באפריל האחרון הודיעה ממשלת בריטניה על החלטתה לשלוח כמה פליטים שנכנסו למדינה באופן "לא חוקי" לרואנדה . הממשלה הבריטית מתעקשת לדבוק בצעד זה למרות הביקורת הבינלאומית וארגוני זכויות אדם החריפה נגדה.

קרדיט: סוריה טי וי     קרדיט לתמונה: האו"ם לפליטים