נמצאה ספינת האוצר האבוד עם 200 טון זהב לאחר 300 שנים של חיפושים

קרדיט: רשתות חברתיות

אחת הספינות הטבועות בעלות הערך הגדול בעולם נמצאה, לאחר שהייתה נעדרת במשך כמעט שלוש מאות שנים, כך דיווח אתר Business Insider האמריקאי.

ספינת המפרש הספרדית "סן חוזה" נשאה מטען גדול של אוצרות כשהוטבעה על ידי ספינות של הצי הבריטי בשנת 1708, במהלך מלחמת הירושה הספרדית.

על פי ההערכות, ספינת המפרש, שנשאה על סיפונה 64 רובים וכ-600 איש, הכילה לפחות 200 טונות של אוצרות כולל מטבעות זהב, כסף ואזמרגד, ושוויו של אוצר זה מוערך כיום ב-17 מיליארד דולר.

קציני חיל הים הקולומביאני מצאו את הספינה, המכונה בדרך כלל "הספינה הטרופה הגדולה ביותר" ליד חופי קרטחנה, אך מיקומה המדויק נשמר בסוד.

הגנה על אוצר

נשיא קולומביה, איבן דוקה, פרסם סרטון וידאו ותמונות ראשונות של הספינה הטבועה, במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה ב-6 ביוני. התמונות חשפו אוצרות רבים שלא נראו קודם לכן, כולל כלי חרס סיניים, מטבעות זהב, חרבות ותותחים.

"הרעיון הוא לשחזר את האוצרות האלה ולהמציא מנגנון פיננסי בר קיימא עבור מיצוי ערכם בעתיד. בדרך זו אנו מגנים על האוצר: מורשת ספינת המפרש של סן חוזה", אמר דוקה במהלך מסיבת העיתונאים.

הרשויות הצהירו כי הסרטון והתמונות צולמו עם מכשירים המופעלים מרחוק עם הטכנולוגיה העדכנית ביותר הקיימת, שצללו לעומק של  כ-1,000 מטרים כדי לחקור את הפינות הנסתרות של שרידי הספינה.

לדברי מפקד הימיה הקולומביאני, אדמירל חוסה חואקין אמסקיטה, הכתובות על התותחים הראו שהם נוצרו בשנת 1655 בערים הספרדיות סביליה וקאדיז, מה שמצביע על כך שמטבעות הזהב שהתגלו הוטבעו באופן זהה למטבעות של אותה תקופה.

קרדיט: אוריינט ניוז  קרדיט לתמונות : באדיבות ממשלת קולומביה