לבנון: חיזבאללה מסיר תמונות סולימאני ואלמוהנדיס מכביש שדה התעופה

דיווח שפרסמו מקורות תקשורת איראניים באופוזיציה חשף כי מיליציית חיזבאללה הלבנונית מבקשת להסיר תמונות של סמליה, וכרזות של מנהיגיה המוצבים על הכביש הראשי המוביל לנמל התעופה רפיק חרירי, דרומית לבירת לבנון ביירות, לאור הקריסה הכלכלית במדינה כיוון שמשרד התיירות הלבנוני רוצה למשוך תיירים באמצעות כרזות ותמונות של אתרי נופש בלבנון.

הדו"ח, שפורסם על ידי אתר האופוזיציה האיראני ( איראן אינטרנשיונל ), קבע כי מיליציית חיזבאללה הנתמכת על ידי איראן ובעלת בריתה השיעית (תנועת אמל), הסכימו להסיר את הכרזות ושלטי החוצות של מנהיגי הקבוצה השיעית ושל חבריה שנפטרו וסיסמאות שנתלו בכביש שדה התעופה של ביירות, במסגרת תוכנית של משרד התיירות, בראשות (ואליד נסאר), שמטרתה להציב כרזות קבלת פנים ותמונות של אתרי התיירות של לבנון במקום הכרזות והסמלים של חיזבאללה.

על פי הדיווח, תמונות של מנהיגי חיזבאללה וכן מפקד מיליציית כוח קודס במשמרות המהפכה שחוסל על ידי ארצות הברית (קאסם סולימאני), וסגן מפקד מיליציית הגיוס העממי (אבו מהדי אל- מוהנדיס) תפסה את רוב שטח הפרסום בכביש שדה התעופה משני הצדדים ו(אלמונסף) ובמקרים מסוימים, גודל התמונות עלה על גודל הבתים והחנויות הקטנות הממוקמות בצידי הכביש.

לא רק נושא התמונות עיוות את המצב בכביש לשדה התעופה של ביירות, אלא הכביש עצמו נשא את השם (דרך חומייני), ודרך זו היתה בשימוש של דיפלומטים רבים ומנהיגים ערבים וזרים, בעוד שכונות בשליטת החיזבאללה השיעי ותנועת אמל התפרסו משני צדי הכביש.

נראה כמו חלק מטהראן

לפי דיווחים בתקשורת הערבית, תיירים רבים התלוננו על הימצאות כרזות חיזבאללה ותמונות של סמליו על כביש שדה התעופה, ותיארו אותו כחלק מבירת איראן, טהראן. פוליטיקאים רבים המתנגדים לחיזבאללה קראו בעבר להסרת תמונות, שאותן תיארו כ"פרובוקטיביות" עבור הלבנונים. 

מוקדם יותר החודש קרא שר התיירות הלבנוני הן למיליציות השיעיות של חיזבאללה והן לתנועת עמל להפחית את תמונותיהן והסיסמאות שלהן בכביש שדה התעופה של ביירות, במיוחד בשלושת החודשים הקרובים, ולהעלות במקום תמונות של אתרי התיירות של לבנון .

ראוי לציין כי מיליציית חיזבאללה לא נקטה צעד כזה קודם לכן, אלא כאשר פעלה לפי תוכנית שמטרתה להסתיר את עמדותיה בסוריה מחיל האוויר הישראלי, להחליף את סיסמאותיה באחרות המשתייכות למיליצית אסד בניסיון להסוות ולמנוע את תקיפת לוחמיה שם.

קרדיט: אוריינט ניוז