א-סיסי: רוסיה היא שותפה חשובה למצרים בכל התחומים

סיסי מצפה שהכלכלה המצרית תצמח ב-5.5% במהלך השנה הנוכחית

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אישר כי רוסיה היא שותפה חשובה למצרים בתחומים שונים, וכי היחסים בין שתי המדינות טובים במיוחד.

במהלך נאומו היום, יום שישי, בפני הפורום הכלכלי הבינלאומי בסנט פטרסבורג, הוא אמר כי מצרים ורוסיה מיישמות פרויקטים גדולים ושאפתניים המשרתים את האינטרסים של שתי המדינות, וציין כי פרויקט המפעל הגרעיני באלדבעה הוא אחד הפרויקטים החשובים לשיתוף פעולה עם רוסיה.

נשיא מצרים הביע את תקוותו למצוא פתרונות יעילים למשבר הכלכלי בעולם, והדגיש כי מגפת הקורונה עלתה למדינות בהפסדים חומריים ואנושיים רבים.

הנשיא המצרי דיבר על ארצו ואמר כי מצרים חצתה את המשברים והצליחה להשקיע באנשים, כמו גם להכין את האקלים המתאים להשקעה, והיא הפכה לראשונה ברשימת המדינות המושכות השקעות באפריקה והיא מספקת הזדמנויות ענק לחברות זרות.

סיסי הביע את הערכתו כי הכלכלה המצרית תצמח ב-5.5% במהלך השנה הנוכחית, והסביר כי מצרים הייתה עדה במהלך העשור האחרון לאירועים חריגים שהשפיעו משמעותית על כלכלתה.

הוא הודיע ​​כי ממשלתו שואפת להגדיל את השטח החקלאי במדינה בכ-2 מיליון דונם, במיוחד מאחר שההתפתחויות האחרונות בעולם הובילו לאי-סדירות של שרשראות האספקה בתחום המזון.

إنفوجراف.. 5 أرقام تلخص مشروع الضبعة النووى بين مصر وروسيا - اليوم السابع

קרדיט: אלערביה   קרדיט לאיור: אליום אלסאבע