דיוויזיה 4 מתפרנסת- גנבה כבלים וניתקה התקשורת לשכונות רבות בדמשק

ממשלת אסד הודיעה על השבתת שירותי התקשורת במספר שכונות בבירה דמשק עקב "גניבת כבלים". התברר כי אנשי דיוויזיה 4 בזזו כבלי נחושת במטרה למכור אותם.

חברת הטלקום הסורית מסרה לעיתון המקורב "אל-וטן", כי "גניבת כמה כבלי נחושת המזינים את מוקד אל-קדאם בדמשק, הובילה להשעיית שירות התקשורת בשטחים الدحاديل – العنازة – جامع الإصلاح – مرآب الاتّصالات – نهر عيشة – محيط جامع علي بن أبي طالب – اتّجاه الجويزانيّة – اتستراد درعا – سوق الخضرة.

היא הוסיפה כי סדנאות התחזוקה של החברה החלו בפעולות תחזוקה "במטרה להחזיר את השירות למנויים בהקדם האפשרי", מבלי לנדב פרטים נוספים על "הגנב" והכמויות הגנובות באזור שבשליטת המיליציה של אסד.

עם זאת, מקורות מקומיים אמרו לאוריינט נט כי אנשי דיוויזיה 4 גנבו הבוקר כבלי תקשורת באזור אל-קדאם, דרומית לדמשק, בגלוי למרות ששכונות אלו נמצאות בשליטתה ותחת הגנתה, מה שגרם לניתוק התקשורת מ-10 אזורים בדמשק.

תהליך הביזה התרחש דווקא בכביש קדאם – אלדחאדיל (כביש עמאן הישן), הנחשב נטוש וכולל מחסומים של המיליציות (ביטחון צבאי) ודיוויזיה 4, כך לפי המקורות האזרחיים שהסבירו. : "פעולת גניבת כבלי נחושת התבצעה כקילומטר מתחנת הרכבת  במטרה למכור אותם".

קדמה לכך גניבת כבלים המזינים את מרכז התקשורת ביישובים יילדה, בבילה ובית סאחם במהלך השבועות האחרונים ובאותה שיטת "ביזה", ומאז נותקה התקשורת מעיירות אלו למרות הצהרות רשמיות שעמלים על תיקונם.

הבירה דמשק נמצאת בשליטה של ​​מיליציית אסד על כל מרכיביה, שהתפרסמה בתופעת הביזה לאחר כל מערכה צבאית שפתחה בערים ושכונות.