BBC: רוסיה תקפה את בסיס אלתנף ואף הודיעה לוושינגטון לפני

כתבת ה-BBC, נאפיסה קונווארד, דיווחה כי רוסיה אחראית להפצצת הבסיס הצבאי אל-תנף בדרום מזרח סוריה, וכי וושינגטון הייתה מודעת למתקפה לפני שהתרחשה.

תמונה

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות

הכתבת ציינה, בציוץ שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה, כי הצבא הרוסי הזהיר את "הקואליציה בראשות ארה"ב מפני תקיפות אוויריות שיתבצעו באתר נגד מיליציית מג'אוויר אל-ת'אורה הנתמכת על ידי ארה"ב (מבסיס אל-תנף )."

עוד הוסיפה, תוך ציטוט של גורם צבאי (מבלי לציין את השם), כי התקיפה הייתה "בתגובה להטמנת מטען ע"י לוחמי מג'אוויר אל-ת'ורה (שבסיסם באל-טנף) שגרמה לפציעות ומוות בשורות הצבא הרוסי."

מיליציית "צבא מג'אוויר אל-ת'ורה" – "جيش مغاوير الثورة" אישר בעבר לתחנת הטלוויזיה הסורית  "סוריה טי וי" כי לא היו אבדות כתוצאה מתקיפת העמדות הצבאיות שלה.

מיליציית " צבא מגהאוויר אל-ת'ורה " (הנתמכת על ידי  משרד ההגנה האמריקני ), המוצבת בבסיס אל- תנף , פרסמה דרך החשבון הרשמי שלה בטוויטר, תמונות של הפגיעות שלדבריה נגרמו על ידי כלי  טיס לא מזוהים שתקפו  מפקדה שלהם בתוך הבסיס.

המיליציה הוסיפה כי התקפות אלו אינן מוצדקות, והן גרמו רק נזק קל לעמדותיה, ואף אחד מכוחותיה לא נפגע, ונגרם נזק לציוד בלבד.

בסיס אל-תנף

בסיס אל-תנף ממוקם באזור ה-55, מזרחית לחומס , בסמוך למשולש הגבול בין סוריה, ירדן ועיראק, הוקם על ידי  הקואליציה הבינלאומית  בראשות ארצות הברית של אמריקה, ב-2016, כחלק ממלחמתה נגד ארגון " המדינה האסלאמית " (דאעש), ובסמוך לבסיס הממוקם על הכביש האסטרטגי של בגדאד-דמשק, בו מוצבות מיליציות חמושות הנתמכות על ידי איראן.

"אל-תנף" הוא האתר היחיד שבו ארצות הברית של אמריקה פרסה כוח גדול בסוריה ,מחוץ לעמדותיה בתחומי השליטה של ​​"הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" ( SDF ) בצפון מזרח סוריה, והבסיס מתוכנן לטפל בפעילות  הצבאית האיראנית ההולכת ומתרחבת באזור.