משטר אסד שורף את תיקיהם של אלפי עצורים בדמשק

11 שנים לאחר תחילת המהפכה הסורית, הסורים עדיין מגלים עוד ועוד הפרות וזוועות שעשה נגדם משטר אסד, וזאת בנוסף להפצצות, הרג ומעשי טבח בלתי פוסקים שנערך בהם במהלך התקופה הזאת.      

בהפרה חדשה ,שנודעה רק לאחרונה, שרפו זרועות הביטחון של משטר אסד את התיקים והמסמכים של אלפי עצורים בבתי הכלא שלהם, בשטחים חקלאיים ליד תחנת המשטרה בפאתי העיר מועדמיה א-שאם באזור הכפרי של מערב דמשק.

לפני מספר ימים, בשעת לילה מאוחרת, הגיעו סיורי ביטחון לפאתי תחנת המשטרה, עם שלוש קרונות מטען עמוסים בכמויות גדולות של ניירות, ושרפו אותם בשטחים חקלאיים הצמודים למבני התחנה.

כמו במקרים אחרים גם הפעם אחד משוטרי הסיור צילם את כל תהליך שריפת התיקים, בטרם עזב את האזור ופנה לכיוון הבירה דמשק.

מנהל אתר החדשות הסורי – קול הבירה, אחמד אובאיד, אמר בראיון בלעדי לסוכנות התקשורת "זיתון", כי שוטרי הסיור שרפו מסמכי זיהוי, דוחות ביטחוניים ותיקים המכילים הודאות של עצורים בבתי הכלא ובבתי המעצר של המשטר.

עובייד ציין כי המסמכים שנשרפו כללו תיקים ומחקרים שהוכנו על ידי זרועות הביטחון בעבר, והכילו מידע על אלפי אנשים מהאזור הכפרי של דמשק, ותמונות של דרכונים זרים וערבים, בנוסף לתמונות אישיות של מאות אנשים.

על הסיבות לצעד זה הסביר אובאיד כי סביר להניח שהמסמכים שנשרפו מתייחסים לעצורים שחוסלו, או מתו בעינויים בבתי הכלא ובבתי המעצר של המשטר.

סביר להניח שהמשטר מבקש להסתיר כל עדות לנוכחות האנשים הללו בבתי הכלא שלו, או אפילו למעצרם, על ידי מחיקת כל מסמך או נתונים הקשורים אליהם, במיוחד כאשר רובם חוסלו.

כמו כן, בטוח שמשטר אסד רוצה להימנע מלחזור על התרחיש של הקצין שערק, "קיסר", והדליף תמונות של 55,000 עצורים ותרם לגינויו הבינלאומי, על ידי השמדת תמונות ונתונים של עצורים אשר גופותיהם הועלמו .

על פי הרשת הסורית לזכויות אדם, ישנם לפחות 151,462 בני אדם, בהם 5,093 ילדים ו-9,774 נשים (נשים בוגרות), שעדיין נמצאים במעצר או הועלמו בכוח בידי הכוחות המעורבים בסכסוך הפנימי בסוריה במהלך התקופה שבין מרץ 2011 עד מרץ 2022.

ביניהם, 132,667 בני אדם, 6,358 ילדים ו-8,096 נשים הועלמו בידי כוחות אסד, 4,088 בני אדם, בהם 709 ילדים, ו-522 נשים הועלמו בידי מיליציות SDF.

הרשת מאשרת גם כי מאז מרץ 2011, לפחות 14,664 בני אדם, בהם 181 ילדים ו-93 נשים, מתו עקב עינויים בידי הצדדים לסכסוך וכוחות השליטה בסוריה, בהם 14,449 בני אדם, בהם 174 ילדים, ו-74 נשים בידי כוחות אסד, ו-79 מיליציות SDF.

קרדיט: זייתון ניוז