האפיפיור פרנציסקוס: מלחמת העולם השלישית כבר החלה

בתקופה שבה דובר רבות על האפשרות של מלחמת עולם שלישית הרסנית, פורסם היום, יום שלישי, טקסט משיחה של האפיפיור פרנציסקוס, בו אמר כי "מלחמת העולם השלישית כבר החלה", וציין כי מלחמה באוקראינה, יחד עם סכסוכים אחרים ברחבי העולם, זה משמעו (הכרזה על מלחמת העולם השלישית), ושזהו "אסון" לאנושות.

– נאומו של האפיפיור פרנציסקוס

לפי העיתון הבריטי, "דיילי מייל", האפיפיור פרנציסקוס ציין כי המתקפה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על אוקראינה היא תוצאה של "פרובוקציה" נגד רוסיה, אך במקביל הוא הכחיש כי הוא מצדד בפוטין.

מנהיג הכנסייה הקתולית אמר: "הכוחות הרוסיים היו אכזריים", ושיבח את "אומץ הלב של החיילים האוקראינים הנלחמים על גורל ארצם" מאז החלה המתקפה בפברואר.

לדבריו, הוא "גינה את השימוש האכזרי של רוסיה בשכירי חרב מצ'צ'ניה וסוריה – שגויסו על ידי הקרמלין כדי לקדם את המאמץ המלחמתי", ומתח ביקורת על סחר הנשק העולמי.

בתמליל שיחה אחרת שקיים בחודש שעבר עם עורכי התקשורת הישועים ופורסם היום, אמר גם: "המצב לא היה שחור ולבן (ברמז של האפיפיור שהאחריות אינה מוטלת כולה על מוסקבה), וייתכן שנאט"ו הציתה אותה (את המלחמה) איכשהו." 

פרנסיס אמר: "המלחמה המתמשכת באוקראינה, יחד עם סכסוכים אחרים ברחבי העולם, פירושה (הכרזה על מלחמת העולם השלישית), מה שאומר שהמין האנושי היה עד ל-3 מלחמות עולם במאה שנה", וציין כי מדובר ב" אסון" עבור האנושות.

בהערותיו בחודש שעבר אמר פרנסיס: "אנחנו רואים את מה שקורה עכשיו באוקראינה בצורה מסוימת כי זה יותר קרוב אלינו ויותר רגשי, אבל יש מדינות אחרות רחוקות, חישבו למשל על חלקים מסוימים של אפריקה , צפון ניגריה, צפון קונגו – שם נמשכת המלחמה ולאף אחד לא אכפת. תחשבו על רואנדה לפני 25 שנה, תחשבו על מיאנמר והרוהינגה, העולם במלחמה". 

בנאומו הסביר האפיפיור פרנציסקוס, "לפני כמה שנים לא עלה בדעתי לומר שאנו עדים למלחמת עולם שלישית שנלחמת בשלבים, אבל היום, מבחינתי, הוכרזה מלחמת העולם השלישית".

הוא קרא למדינות העולם לחשוב על האנושות, ואמר: "זה משהו שצריך לגרום לכולנו לצאת להפסקה ולחשוב , מה קורה לאנושות שנלחמת 3 מלחמות עולם במאה שנה? ". 

ופרנסיס לא הטיל את האשמה על פריצת מלחמת העולם השלישית על רוסיה בלבד, ואמר: "בעוד שאנו מגנים (את האכזריות של הכוחות הרוסיים), אסור לנו לשכוח את הבעיות האמתיות אם ברצוננו לפתור אותן".

הוא המשיך, "זה גם נכון שהרוסים חשבו שזה ייגמר תוך שבוע, אבל הם טעו בחישוב. הם התמודדו עם עם שנאבק לשרוד ויש לו היסטוריה של מאבק". 

נאט"ו נובח על דלת רוסיה

במהלך שיחתו של פרנציסקוס, הוא חשף כי מספר חודשים לפני שהנשיא ולדימיר פוטין שלח את חייליו לאוקראינה, פגש האפיפיור ראש מדינה שהביע דאגה כי נאט"ו "נובח על דלתות רוסיה" באופן שעלול להוביל למלחמה.

"אנחנו לא רואים את הדרמה המלאה שמתחוללת מאחורי המלחמה הזו, שייתכן שהייתה בדרך כלשהי פרובוקטיבית או שלא התאמצו יותר מדיי למנוע אותה", הוסיף האפיפיור פרנציסקוס.

האפיפיור תהה האם הצהרותיו הקודמות הופכות אותו ל"פרו-פוטין", והוא השיב מיד: "לא, אני לא. זה יהיה פשטני ושגוי לומר דבר כזה".

"אני פשוט מתנגד לצמצום המורכבות להבחנה בין טוב לרע", הוסיף.

רוסיה מתארת ​​את פעולותיה באוקראינה כ"מבצע מיוחד" לפירוק אוקראינה מפני פשיסטים ולהגן עליהם מנשקו, תיאור שזכה בעבר לביקורת על ידי פרנצסקוס, בעוד שבאוקראינה ובמערב אומרים "האשמות פשיסטיות חסרות בסיס והמלחמה היא מעשה תוקפנות לא מוצדק".

שימוש אכזרי בשכירי חרב

בנאומו התייחס האפיפיור פרנציסקוס גם לשימוש ה"ברוטלי" של רוסיה בשכירי חרב צ'צ'נים וסורים באוקראינה.

"אנחנו עדים לאכזריות והפראות שבה מתנהלת המלחמה הזו על ידי הכוחות, שכירי חרב בכלל, המשמשים את הרוסים. למעשה, הרוסים מעדיפים לשלוח קדימה צ'צ'נים, סורים ושכירי חרב", אמר.

במכתב אחר, שפורסם ביום שלישי, אמר האפיפיור כי "הפלישה לאוקראינה היא הפרה של זכותה של כל מדינה להגדרה עצמית".

"המלחמה באוקראינה נוספה כעת למלחמות האזוריות שבמשך שנים גרמו לאובדן חיים והרס גדול", אומר פרנסיס במכתבו.

הוא הוסיף, "אבל המצב כאן יותר מסובך בגלל התערבות ישירה של "כוח גדול" במטרה לכפות את רצונו תוך הפרה של עקרון ההגדרה העצמית של העמים". 

למרות שאמר את הצהרותיו לפני חודש, פרסום התקשורת המערבית של הפגישה עם האפיפיור פרנציסקוס עלה במקביל לפרסום דו"ח אמנסטי אינטרנשיונל המאשים את רוסיה בביצוע פשעי מלחמה באוקראינה, כולל שימוש בפצצות מצרר אסורות.

בדו"ח על העיר השנייה בגודלה באוקראינה אמר ארגון זכויות האדם: "ההפצצות החוזרות ונשנות על שכונות מגורים בחרקוב הן התקפות חסרות הבחנה שהרגו ופצעו מאות אזרחים, ולכן מהווים פשעי מלחמה".

ראוי לציין כי האפיפיורים נמנעים בדרך כלל מעיסוק בנושאים פוליטיים או צבאיים, וההצהרות שפרסם היום האפיפיור על סכסוך בין שתי מדינות שאוכלוסייתן נוצרית ברובה, נחשבות נדירות, בניגוד לתקופות קודמות בהיסטוריה שבהן ניהל מוסד האפיפיור מלחמות וניהל את המדיניות של מדינות.

האפיפיור פרנציסקוס: מלחמת העולם השלישית כבר החלה...הסיבה היא "נביחת נאט"ו!

קרדיט: סטפ ניוז