דיווח: ישראל שלחה מסר מאיים לאסד- "אחד מהארמונות שלך ברשימת המטרות"

בדיווח בעיתונות הערבית נכתב כי ישראל איימה על ראש המשטר בסוריה, בשאר אל-אסד, כי "אחד הארמונות שלו יכול להיות ברשימת המטרות". ישראל הזהירה אותו מפני תמיכה בנוכחות האיראנית בסוריה והפיכתה למסדרון להברחת נשק איכותי, ימים לאחר שהפציצה את נמל התעופה הבינלאומי של דמשק.

باحث لـ"زيتون": القصر الرئاسي قد يكون هدفاً لإسرائيل.. والنظام يتعرض لمجزرة  | وكالة زيتون الإعلامية

קרדיט: זייתון ניוז

אתר החדשות הערבי "אילאף" הלונדוני, ציטט ביום שני מקור ישראלי  בכיר, שזהותו לא נחשפה, כי ישראל שלחה מסר מאיים לאסד, והזהירה אותו מפני מתן כיסוי לפעולות איראן בסוריה או סיוע בהעברת נשק מתקדם שלה דרכו. 

בהודעת האיום נכתב כי ישראל הודיעה לאסד כי "אחד מארמונותיו יהווה מטרה בתקיפה הבאה שיבצעו מטוסי קרב ישראלים בסוריה".

האיום מגיע ימים לאחר שישראל הפציצה את נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, עם עלות השחר ביום שישי האחרון, מה שהוביל להשבתתה המוחלטת. ישראל טוענת כי תקפה קו הברחה איראני חדש המשתמש בתעופה אזרחית להובלת ציוד לחימה.

ראוי לציין כי העיתונות הישראלית, לרבות העיתון " מעריב ", גם ציטטה איום זה מאתר "אילאף", מבלי לאשר או להכחיש.

אתר Elaph ציין כי רוסיה הציגה התנגדות נחרצת להנהגה הישראלית בעקבות השבתת שדה התעופה, ואיימה לשנות את כללי המשחק בסוריה ולנטוש את תהליך ה"תיאום הביטחוני " בין שתי המדינות.

האיום הזה הגיע ימים לאחר שישראל הפציצה את נמל התעופה הבינלאומי של דמשק והשביתה אותו לחלוטין, בעוד שישראל טוענת שהיא תקפה משלוחים של נשק איראני מתקדם שהובילו משמרות המהפכה האיראניים לסוריה במטוסים אזרחיים.

משרד החוץ הרוסי פרסם הודעה המגנה בחריפות את התקיפה האווירית הישראלית על נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, וקרא לצד הישראלי להפסיק את הנוהג המרושע הזה.

לדברי המקור הישראלי, היחסים בין מוסקבה לתל אביב הידרדרו מאז פרוץ מלחמת רוסיה-אוקראינה. לדבריו, הרוסים החלו לאפשר לאיראנים לנוע לכיוון דרום סוריה, בניגוד להסכם על "80 ק"מ" מרצועת הגבול שהייתה בתוקף בין רוסיה לישראל.

הגורם הישראלי אמר כי על פי ההסכם הנ"ל, רוסיה הרחיקה את איראן למרחק של 80 קילומטרים מגדר הגבול בין סוריה לישראל ובכך חסמה את אפשרויות ההתמקמות האיראנית מול ובקרבת שטח ישראל.

הוא הוסיף כי ישראל החלה להתכונן לבצע פעולות בעומק הסורי מבלי ליידע את רוסיה, כפי שבוצע, וציין כי פעולות ההפצצה בחודש האחרון בכל האזורים היו בידיעת הצד הרוסי, שעות לפני התרחשותן.

קרדיט: סוריה טי וי