תמונות חושפות: הושלמה 88% מבניית סכר הרנסנס באתיופיה

בתקופה שבה עדיין קיימות מחלוקות על חלוקת מימי סכר הרנסנס בין שלוש המדינות, אתיופיה הודיעה ביום שלישי כי השלימה 88% מעבודות הבנייה, בתקווה לסיים את המשימה בפועל עד סוף השנה הבאה.

שגריר אתיופיה ברוסיה, Alemayehu Tegenu, חשף כי 88% מעבודות הבנייה בסכר הרנסנס כבר הושלמו, והדגיש כי הסכר הוא מבנה אתיופי שנבנה על ידי ארצו בסיוע ילדיו, ולכן הוא ינוהל רק על ידי האתיופים, לדבריו.

הוא גם הצביע על האפשרות שאדיס אבבה תשתף מידע עם מדינות במורד הזרם בעת הצורך, והדגיש את הצורך בדיאלוג עם מצרים וסודאן במסגרת האיחוד האפריקאי כדי להגיע להסכם משותף תוך קיום דיאלוג  – כך אמר לסוכנות הרוסית ספוטניק.

המיקום הנוכחי של הסכר

תמונות הלוויין האחרונות שצולמו מסכר הרנסנס חשפו את המצב הנוכחי עם המשך עבודות הבנייה והניקוז.

התמונות הראו ירידה במלאי הסכר ב-2 מיליארד מ"ק, והפסקת פעילות טורבינה מספר 10 , מה שאומר שיש הכנות לאחסון חוזר בזמן השיטפון הצפוי בקרוב.

בעניין זה הסביר המומחה המצרי, עבאס שרקי, ל-Al Arabiya.net כי ניקוז המים מסכר הרנסנס גדל לאחר פתיחת השער המערבי ב-8 ביוני, בשותפות עם השער המזרחי שנפתח ב-12 במרץ.

התמונות הראו כי הטורבינה הפסיקה לפעול לסירוגין מאז פתיחתה ב-20 בפברואר, ואין לסמוך עליה כדי לנקז את מי האגם.

IMG-8581

קרדיט: אלערביה

מנהל סכר הרנסנס הגדול באתיופיה אישר עוד קודם לרשת "אל-ערביה" שתהליך המילוי השלישי יתקיים באוגוסט וספטמבר, שלל את עצירתו, והדגיש כי מדובר בתהליך אוטומטי.

הוא חשף כי האנרגיה שהופקה מהסכר נכנסה לרשת החשמל באתיופיה, והדגישה שתהליך בניית סכר הרנסנס לא ייפסק מכל סיבה שהיא.

הוא הוסיף כי הסכר יציב וכל הדיבורים על אפשרות קריסתו אינן נכונות וכי אתיופיה מחליפה מידע בנושאים אלו עם מצרים וסודאן.

בינתיים, מצרים חזרה על כך שסכר הרנסנס קשור ל"נושא קיומי" לארצה ולתושביה.

עם זאת, המאמצים להגיע להבנות עדיין לא הביאו להסכמה כלשהי על הסכר, מה שמעלה את החששות של קהיר וחרטום לגבי מכסות המים שלהן.