ישראל פגעה בתקיפתה האחרונה במכ"מ הנחיית הטיסות של שדה התעופה של דמשק

ישראל תקפה לפני כמה ימים את שדה התעופה הבין לאומי של דמשק והשביתה אותו מפעילות.

אתרי חדשות דיווחו , בהסתמך על תצלומי אוויר עדכניים שצולמו לאחר התקיפה, כי הותקפו מסלולי ההמראה והנחיתה של השדה שנפגעו קשות ולמעשה עצרו את כל פעילות המטוסים בשדה.

על פי עדות גורמי אופוזיציה מתברר כי בתקיפה נפגע גם מכ"מ ההנחייה הנמצא בשטח הנמל ומסייע למטוסים להמריא ולנחות בשדה והוא הושבת מפעילות.

 

איש העסקים של האופוזיציה הסורית פיראס טלאס , בנו של שר ההגנה הסורי לשעבר, מוסטפא טלאס , אישר כי רוסיה מנצלת את השיבוש של נמל התעופה הבינלאומי של דמשק , כדי להרחיב את ההגמוניה שלה בבירה , על חשבון איראן .

בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו, הוסיף טלאס : ההפצצה הישראלית האחרונה של נמל התעופה הבינלאומי של דמשק פגעה במכ"ם הנחיית המטוסים מתוצרת רוסיה הפועל בשדה.

كيف يعمل تطبيق Flightradar24 موقع فلايت رادار للطائرات / Twitter

קרדיט: רשתות חברתיות

הוא הסביר שהרדאר הזה אמור היה לעבור תיקון מהיר על ידי הרוסים , אבל הם סירבו לתקן אותו אלא בתנאי אחד, שהשליטה על שדה התעופה תעבור לידם , תוך סיום ההגמוניה האיראנית בשדה, מה שטהרן דחתה.

איש העסקים הסורי ציין כי החלטה זו , העברת ההגמוניה על השדה, אינה עוד בסמכותו של בשאר אל-אסד, אלא היא צריכה להתקבל באמצעות משא ומתן בין המודיעין הרוסי למשמרות המהפכה האיראנים .

הוא ציין כי דחיית השליטה של ​​רוסיה בנמל התעופה הנמצא בשליטה איראנית עלולה להוביל לסגירתו הממושכת לתקופה שעשויה להימשך מספר שבועות.

עם עלות השחר של יום שישי האחרון הפציצו מטוסים ישראלים את נמל התעופה הבינלאומי של דמשק במספר תקיפות, והרסו שני מסלולים, מה שגרם למשטר אסד לסגור את שדה התעופה ללא הגבלת זמן.

פיראס טלאס: הרוסים מנצלים את השיבוש של נמל התעופה הבינלאומי של דמשק כדי להרחיב את הדומיננטיות שלהם בבירה

קרדיט: אלדוראר