על ספורט, שלום, ומעט היסטוריה

הסכמי אברהם ממשיכים להתפתח בכל התחומים, ובין היתר גם בספורט.
ביום חמישי האחרון התפרסם שמשלחת של איגוד הכדורסל הישראלי, תצא מחר לביקור במרוקו, ושם ייחתם לראשונה הסכם היסטורי של שיתוף פעולה של איגוד הכדורסל הישראלי עם מדינה ערבית.

חתימת ההסכם היא תוצאה של סיום תהליך מו"מ לשת"פ בין האיגוד הישראלי לאיגוד הכדורסל המלכותי של מרוקו, שהוציא ב 21 בינואר, הודעה רשמית על שסוכם שת"פ עם ההתאחדות הישראלית.

בהודעה המרוקאית נאמר, שההסכם המתגבש הוא הסכם היסטורי, שנוסף לתחומים הספורטיביים, יכלול גם את כל האספקטים הקשורים לכדורסל, ובהם חינוכיים, בריאותיים וחברתיים, וכן הביעו את רצונם שההסכם יהווה מודל של תקווה למדינות העולם, וכן שבחודש מרץ, תתקיים הפגישה הבאה, ובה יחתמו על ההסכם, ויתקיימו שני משחקי ידידות.

בסופו של דבר טקס החתימה הרשמית על ההסכם ההיסטורי, יתקיים השבוע, וביום רביעי הקרוב יתקיים משחק ידידות בין נבחרות הנשים של ישראל ומרוקו.

מאז פרסום הציוץ בחשבון הטוויטר של האיגוד הישראלי, התמלאו עיתוני השכונה בדיווחים על ביקור המשלחת הישראלית במרוקו, ועל משחק הידידות בין נבחרות הנשים, בחלק מהאתרים פורסמו תמונות נבחרת כדורסל הנשים של ישראל, ובחלק אפילו תמונת בנות הנבחרת מחזיקות דגל ישראל, וכמובן שחלק מאתרי החדשות בשכונה, גם כשעוסקים בספורט, בחרו שלא להעלות תמונה של בנות הנבחרת הישראלית, והסתפקו בתמונות כדורסל נזרק לסל, או תמונות שחקני נבחרת מרוקו.

באותה הזדמנות אזכיר שמסוף שנה שעברה, מוחמד אבו ערישה, שחקן ישראלי כשרוני, יליד פורדיס שבמורדות הכרמל, משחק בקבוצת אמי באסקט (Ami Basket) קבוצה חדשה יחסית, שהוקמה ב 2014 בעיירה הקטנה איפראן (إفران = Ifrane) שבמרכז הרי האטלס, בירת מחוז איפראן.

אציין שהעיירה איפראן, נוסדה ב 1929 בזמן השלטון הקולוניאלי הצרפתי, כעיירת נופש וסקי, אבל יסודותיה עם של התיישבות בֶּרְבֵּרִית – אמזגית מהמאה ה 16, והעיירה נחשבת כעיר הנקייה ביותר במרוקו ובעולם הערבי כולו, ולמען ההיסטוריה אזכיר כי מוחמד אבו ערישה, אינו הישראלי הראשון שהגיע לעיירה היפה, וביולי 1986 הגיע לעיירה ראש ממשלת ישראל דאז, שמעון פרס, לפגוש את חסן השני, מלך מרוקו.

אאחל משחק מהנה לשחקניות הישראליות והמרוקאיות, ואשמח לראות שידור של המשחק בטלוויזיה הישראלית והמרוקאית כאחד, ואעודד בגאווה עם דגל ישראל ביד, ועם תקווה בלב לניצחון נבחרת ישראל.

10 Most Beautiful Cities in Morocco - Best Cities to Visit in Morocco - YouTube

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון  קרדיט לתמונה: יוטיוב