משמרות המהפכה האיראנים פינו חלק מהמפקדות במזרח סוריה ומסרום לאזרחים

משמרות המהפכה האיראנים פינו את אחת המפקדות החשובות ביותר שלהן, שאותו תפסה עם כניסתה לאזור ואשר שימש כמפקדה בחמש השנים האחרונות, תוך שהם מסרבים בכל תוקף להחזירו לבעליו למרות דרישותיו ההולכות ונשנות מהם.

מקורות מקומיים אמרו לרשת "עין אל-פורת" כי בעל הבית שפונה על ידי המיליציות ונמסר לידיו הוא השייח' "פייסל קסאר אל-עובייד אל-רג'ה אל-ג'גיפי" מתושבי אזור אל-הארי באזור הכפרי של אל-בוקמאל שבמזרח סוריה ליד הגבול עם עיראק.

לבית נמסר – כך על פי המקורות – הזמנה ,ששלח "חאג' אסכר" האיראני לכל אחד מ"חוסיין אל-עלי" והשייח' פייסל , להגיע למפקדתו, שם הודיע ​​להם כי הוא מצווה על הכוחות לפנות את הבית מחברי המיליציה ולמסור אותו לשיח' "פייסל", לאחר בקשותיו החוזרות ונשנות להחזירו של חוסיין אל-עלי .

אותם מקורות אמרו שככל הנראה, "חאג' עסכר" נענה לבקשתו של "חוסיין אל-עלי", אך האמת היא שהגיע מידע באמצעות המודיעין האיראני ומרגליו כי הבית הזה נמצא ברשימת המטרות שיותקפו על ידי כוחות הקואליציה. .

המקורות הוסיפו כי מפקדה זו שימשה את "הגיוס העממי העיראקי" (אלחשד אלשעבי), ובמיוחד את הפלוגה המכונה "אלאבדאל" – "الأبدال", מחטיבת ההנדסה האחראית על טיפול במוקשים, שבה ישבו מומחי חומרי נפץ, ושהחליפו כל הזמן את המפקדה שלהם מחשש שייפגעו מתקיפות אוויר.

כחודש אחרי שהמפקדה פונתה, המיליציה האיראנית "חטיבה 47"  הפכה את המבנה למפקדה סודית.

המקורות דיווחו כי מיליציית "חטיבה 47" האיראנית השתמשה במפקדה כמחסן סודי לנשק חדיש וטילים איראנים, אך לאחר שנחשפה מיקומה על ידי הקואליציה, המיליציה רוקנה אותה מתכולתה והחזירה את המבנה לבעליו מבלי למסור להם פרטים על מה שעומד לקרות.

המקורות הגיעו למסקנה כי לאחר פינוי המטה עברה המיליציה למבנה אחר בין הפרדסים, והוסיפו כי במהלך השבוע התפנו מספר מפקדות מבלי שנמסרו בחזרה לבעליהם, מכיוון שתהליך הפינוי יהיה זמני בלבד ולאחר מכן כשהמיליציה תרגיש שהסכנה חלפה היא תחזור לבנים שפינו.

קרדיט: רשת "עין אלפרת"