מה עושים שומרי הראש של פוטין כשהוא משתמש בשירותים?

עם דיווחים סותרים בתקשורת על מצבו הבריאותי של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, דווח כי שומרי הראש של פוטין ניסו למנוע ממרגלים, כאשר הוא נסע לחו"ל, לגלות כל רמז שעלול להוביל אותם למידע על בריאותו.

שומרי הראש של פוטין מעוררים ספקולציות

דו"ח שהוכן על ידי עיתונאים חוקרים אמר ששומרי הראש של פוטין אוספים את הצואה שלו כשהוא נוסע לחו"ל בניסיון למנוע גילוי כל מידע על בריאותו.

העיתון "ביזנס אינסיידר" ציטט את העיתונאי רג'יס גנט, מחברם של שני ספרים על רוסיה, והעיתונאי מיכאיל רובין, שעבד ברוסיה במשך 13 שנים, שאומרים שאחד משומרי הראש של פוטין שם את הצואה שלו בקופסה מיוחדת כדי שניתן יהיה להחזירה לרוסיה.

שני העיתונאים הוסיפו בדיווח שפרסם המגזין הצרפתי "Paris Match", כי האחריות לאיסוף הפסולת האנושית של פוטין מוטלת על שירות ההגנה הפדרלי, המחלקה המופקדת על הגנה על הנשיא ועל גורמים ממשלתיים אחרים.

לטענת שני העיתונאים, פעולת חיפוי שכזאת התרחשה במהלך ביקורו של פוטין בצרפת ב-29 במאי 2017, ובמהלך נסיעתו בסעודיה באוקטובר 2019.

סרטון וידאו שהוקלט במהלך נסיעתו של פוטין לצרפת ב-2019, הראה שישה גברים במדים בסביבתו של פוטין מלווים אותו לשירותים.

אחד משומרי הראש של פוטין נראה באותה עת יוצא מחדר השירותים כשהוא נושא תיק קטן שתכולתו לא ברורה, כך לפי אתר "ביזנס אינסיידר".

האתר ציין כי טכניקה זו היא ניסיון להפחית את הסיכון של מעצמות זרות לגלות מידע על בריאותו של פוטין שעלול להופיע ב-DNA של הגבר בן ה-69.

העיתונאית הרוסית פארידה רוסטאמובה איששה את הדיווח, ואמרה בטוויטר שהיא מודעת לתקרית דומה בווינה, וציטטה מקור אחר שאמר ששומרי הראש של פוטין ביצעו את הנוהג הזה במשך שנים.

מאז פתח הנשיא פוטין במבצע הצבאי שלו באוקראינה, גברו ההשערות כי הוא סובל ממחלה, במיוחד כאשר הוא נעדר ממספר פעילויות שגרתיות, ובין הדיווחים ישנם הטוענים כי הוא מטופל בשלל מחלות קשות, ביניהן סרטן.

המראה שעורר את הספקולציות הללו היה כאשר פגש את שר ההגנה שלו סרגיי שויגו ונראה שהוא מחזיק את השולחן ופניו מעט נפוחות.

הֲדָדִיוּת

גם נשיא צרפת עמנואל מקרון, בביקורו ברוסיה, סירב להישאר בקרמלין והתארח במלון מאובטח על ידי המודיעין הצרפתי, וחדרי השירותים נוקו בחדר באותה הדרך.

דיווחים מודיעיניים מצביעים על כך שרבים מהמלווים של נשיאים ומנהיגים, אחת המשימות העיקריות שלהם במהלך ביקורי חוץ, היא להיפטר מהצואה של מנהיגיהם ולאסוף אותם, וכן לדאוג לתפוס כל שיער שנושר כדי למנוע גישה ל"DNA" של הנשיא.

הדיווח חושף מה עושים שומרי הראש של פוטין כשהוא משתמש בשירותים

קרדיט: סטפ ניוז