"איראן שבועות לפני פצצה, ויש לפעול אחרת תהיה מעצמה גרעינית"

סוכנויות הביון הגרמניות הצליחו לזהות עלייה משמעותית באינדיקציות לניסיונות רכישות הקשורות לתוכנית הגרעין של איראן.

סוכנות הביון הגרמנית אמרה בדו"ח שפורסם ביום שלישי כי איראן הגבירה באופן משמעותי את מאמציה להשיג טכנולוגיות לתוכנית הגרעין הבלתי חוקית שלה.

הערוץ האמריקאי "פוקס ניוז" פרסם את הפרטים העיקריים של המסמך בן 368 העמודים, המתאר את האיומים על הביטחון של גרמניה.

המשרד הפדרלי להגנת החוקה (BfV) הצהיר כי "סוכנויות הביון הגרמניות הצליחו לזהות עלייה משמעותית באינדיקציות לניסיונות רכש הקשורים לתוכנית הגרעין של איראן ".

הדו"ח כיסה את פעילות המשטר האיראני במהלך 2021, בתקופה שבה ארה"ב ומעצמות אחרות עשו ויתורים אדירים לטהרן בניסיון לשכנע אותה להפסיק את עבודתה בתוכנית הנשק הגרעיני שלה.

על פי מסמך המודיעין הגרמני, "בכל חשד להפרות אפשריות של תוכנית הפעולה המשותפת המקיפה (הסכם הגרעין עם איראן מ-2015), המודיעין הגרמני העביר את המידע הרלוונטי לרשויות האחראיות.

משרד החקירות של המכס הגרמני (ZKA) פתח בחקירה נגד אזרח גרמני ממוצא איראני בנורדרשטדט, ליד המבורג, "בחשד להפרת חוקי סחר חוץ בשלושה מקרים מסחריים, על רקע דיווחים לא מאומתים אחרים על השתתפותו של הנ"ל ברכישת ציוד מעבדה ומדידות השייכים לתוכניות הגרעין והטילים האיראנית." 

מסמך המודיעין מדגיש כי טהראן ממשיכה לעבוד על אחת מתוכניות הטילים הגדולות במזרח התיכון.

הדיווח הוסיף כי "איראן מואשמת בכך שסיפקה למיליציה החות'ית בתימן טילים, מל"טים וטכנולוגיות אחרות לשימוש נגד ערב הסעודית ואיחוד האמירויות".

הדו"ח קבע כי "תכנית הטילים השאפתנית של איראן אינה מכוסה בהסכם הגרעין, מה שהגביר את פעילות הרכש הקשורה לתוכנית זו בגרמניה".

פרופסור אמריקאי מתיו קרוניג, מומחה לתוכנית הגרעין של איראן, הגיב: "דו"ח המודיעין הגרמני מטריד, אבל לא מפתיע. איראן מנסה לבנות פצצה כבר כמה עשורים".

"איראן נמצאת שבועות מלהגיע לפצצה גרעינית משלה, ואנחנו צריכים לפעול, אחרת איראן תהיה מעצמה חמושה בגרעין לנצח".

سياسة الاتحاد الأوروبي تجاه حكام إيران «كارثية وخطيرة»

קרדיט: אלערביה