חברה ישראלית חושפת: רחפן הניתן לשיגור מצוללת

רחפן זה מספק את הדרך היעילה ביותר לצוללות, כלי רכב תת-ימיים אוטונומיים (AUV) ופלטפורמות תת-מימיות אחרות להשיג יכולות אוויריות מיידיות, התומכות במשימות שונות, לרבות אלה של כוחות מיוחדים, סיור ופעולות כוחות משותפים

SpearUAV חושפת רחפן הניתן לשיגור מצוללת

קרדיט לתמונה SpearUAV

SpearUAV, חברה ישראלית המפתחת כלי טיס בלתי מאוישים אוטונומיים המשוגרים מקפסולה, מבוססי בינה מלאכותית ולנחילי רחפנים, חושפת השבוע את רחפן השיטוט Ninox 103 Sub-to-Air.

הרחפן המשוגר מקפסולה, מאפשר לראשונה – לדברי החברה – שיגור מצוללת של רחפנים המספקים מודעות-מצבית מיידית מעבר לקו הראייה.

SpearUAV מציינת כי רחפן ה- Ninox 103 Sub-to-Airשתוכנן עבור שיגור תת-מימי שאינו ניתן לזיהוי ומתמקד בצרכים מבצעיים קיימים, הינו מערכת אוטונומית מבוססת בינה מלאכותית.

כרחפן אינטואיטיבי וקל לתפעול, הוא מספק את הדרך היעילה ביותר לצוללות, כלי רכב תת-ימיים אוטונומיים (AUV) ופלטפורמות תת-מימיות אחרות להשיג יכולות אוויריות מיידיות, התומכות במשימות שונות, לרבות אלה של כוחות מיוחדים, סיור ופעולות כוחות משותפים.

המערכת מסוגלת לשיגור מיידי, ומאפשרת לצוות כלי השיט לקבל תמונה בזמן-אמת מעבר לקו החוף, בטווחים ארוכים, תוך הישארות בלתי מזוהה ובמרחק מהיבשה.

ה-Ninox 103, המוקשח עבור סביבות תת-מימיות וימיות קשות, יכול לשאת מטענים שונים, עם ארכיטקטורה פתוחה המאפשרת אינטגרציה של קישורי נתונים של צד שלישי. הרחפן המשולב בצורה חלקה בתשתית קיימת של משגרים בצוללות והחתימות החזותיות, התרמיות והאקוסטיות הנמוכות שלו מסייעות לפעילות החמקנית שלו.

"כפיתוח הטכנולוגי הראשון מסוגו בעולם, ה-Ninox 103 Sub-to-Air פותח כמענה לצורכי לקוחותיה של SpearUAV ברחבי העולם לרחפן המסוגל לשיגור תת-ימי", אומר אלוף-משנה (בדימוס) גדי קופרמן, מייסד ומנכ"ל SpearUAV. "המערכת נבדקה בהצלחה, וספיר משתפת פעולה עם מספר חברות ביטחוניות כשהיא ממשיכה לעבוד על פיתוחים חדשים".

קרדיט : איל בוגוסלבסקי  – ישראל דפנס          קרדיט לתמונת השער:  SpearUAV