צה"ל: פרויקט 'נגבה' יוצא לדרך

מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון ירכוש מהתעשייה האווירית מאות רכבי שטח קרביים ליחידות המיוחדות בצה"ל.

רכבי השטח ייוצרו במפעל היבשה של התעשייה האווירית בבאר-שבע (רמת"א לשעבר) ויספקו עבודה לכ-300 עובדים מאזור הדרום

שר הביטחון בני גנץ: "מערכת הביטחון, בהובלת מנהל הרכש, תמשיך לחתור להצטיידות מהתעשיות הישראליות, שהן איכותיות ומספקות פרנסה לעשרות אלפים. הדגש שאנו שמים על הנגב והגליל, הוא חלק בלתי נפרד מה-DNA של משרד הביטחון וצה"ל".

בטקס בראשות סמנכ"ל וראש מנה"ר, אבי דדון, ראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ', ראשי התעשייה האווירית ועשרות מעובדי מפעל היבשה של התעשייה האווירית בבאר שבע, חתם ראש מנה"ר על הזמנה לייצור של מאות רכבי שטח קרביים לצה"ל. במסגרת ההסכם, שנאמד ביותר מ-100 מיליון ש"ח, תייצר התעשייה האווירית בקו הייצור החדש במפעל, את רכבי ה- Z-MAG וה- ZD ומיועדים למשימות של היחידות המיוחדות בצה"ל. התעשייה האווירית משתפת פעולה בייצור הרכבים עם עידו כהן וחברת TAG האמריקאית.

רכבי הקומנדו החדשים הינם בעלי יכולת עבירות יוצאת דופן בכל מתארי השטח. הם מסוגלים לשאת לוחמים וציוד במשקל של 1.5-2.5 טונות (בהתאם לסוג הרכב), במגוון של משימות, לרבות אספקה ופינוי פצועים. הרכבים יתבססו, בין השאר, על מכלולים אזרחיים, שיבטיחו אמינות גבוהה ותפעול זול יחסית. כלי הרכב ייוצרו במפעל היבשה של התעשייה האווירית בבאר-שבע (רמת"א לשעבר), שבעידוד משרד הביטחון עבר הסבה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים לטכנולוגיות היבשה. המפעל הינו חלק מחטיבת 'אלתא' של התעשייה האווירית, העוסקת בפיתוח מערכות מכ"מים מוטסים, מערכות מודיעין על מטוסי משימה, מערכות לוחמה אלקטרונית, מערכות תקשורת ועוד.

סמנכ"ל וראש מנה"ר במשרד הביטחון, אבי דדון: "פרויקט רכבי היחידות המיוחדות, שיוצא היום לדרך, הוא הביטוי הטוב ביותר למהות העשייה של משרד הביטחון. עסקת רכש משמעותית לבניין הכוח של צה"ל, שהצלחנו להביא למפעל היבשה החדש של התעשייה האווירית בבאר-שבע. ההסכם יבטיח ודאות כלכלית למפעל המעסיק כ-300 עובדים מאזור הדרום וישפר את פוטנציאל הייצוא של הכלים הייחודיים הללו ושל טכנולוגיות נוספות".

ראש עיריית באר-שבע, רוביק דנילוביץ׳ : "מדובר בבשורה גדולה וחשובה לעיר באר שבע ולנגב. משרד הביטחון מביע אמון בתעשייה האווירית ובאלתא, תפארת התעשייה הישראלית המעודדת פיתוחים טכנולוגיים חדשניים פורצי דרך ופועלת ליצירת מקומות תעסוקה איכותיים בדרום. אני רואה בהסכם זה סנונית ראשונה לקראת מפעל היבשה שמוקם בבאר שבע, על ידי התעשייה האווירית, באיזור רובע החדשנות״

יו״ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ: ״לא בכל יום אנחנו יכולים לחבר מהלך חשוב כזה עם חזון חשוב לא פחות – קידומו של הנגב וביסוס עתידו כפי שאמר בן גוריון: 'ישנה לדעתי משימה אחת שאינה רגעית וחולפת אלא היא משימת הדור: עלייה וישובו של הדרום והנגב. נוכל לה אם נשתמש בשתי התכונות שנתברכנו בהן: חלוציות ומדע'. כי המעמד שאנחנו מקיימים כאן מקפל בתוכו תקדים יוצא דופן, חדשנות טכנולוגית פורצת-דרך, ופתיחת דף חדש״

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "פרויקט 'נגבה' יצייד את צה"ל ברכבי השטח הטקטיים המתקדמים מסוגם בעולם. רכבים אלו הינם אמינים ביותר ובעלי עבירות יוצאת דופן. מפעל היבשה שהוקם בחטיבת אלתא הינו שחקן מרכזי ומשמעותי בפיתוח ובייצור פתרונות מתקדמים לעולם היבשה. המגוון הרחב של יכולות התעשייה האווירית בתחומי המודיעין, הרובוטיקה האוטונומית, החישה מרחוק והתקשורת משולב ברכבי השטח ויתן ערך מוסף משמעותי ליכולות המבצעיות בתחום הניוד הקרבי".

קרדיט כולל התמונות : דובר משרד הביטחון