בעקבות מתקפת הסייבר, מחשבי עיריית טהראן יכובו "עד להודעה חדשה"

למרות שחלפו מספר ימים מאז מתקפת הסייבר על עיריית טהראן, מוסד זה עדיין מתמודד עם השלכותיה, וראש עיריית הבירה הורה לעובדיו להימנע מלהדליק את מחשביהם מיום שני ה-7 ביוני ועד " הודעה חדשה".

בהודעה זו, שפורסמה ביום ראשון ה-6 ביוני, הסיבה לכך היא "בעיה שהתרחשה במערכות של עיריית טהראן ובעיקר בפורטל הפנימי של טהראן" ומודגש כי רק "חלק מהמכשירים" יכולים לבצע "דברים נחוצים" וניתן להפעיל אותם רק לאחר קבלת אישור מהסמכות הגבוהה ביותר" ובתיאום עם מחלקת האבטחה של אגף ארגון הטכנולוגיה והמידע של טהראן".

ההחלטה פורסמה לאחר שארגון מוג'הדין חאלק הודיע ​​ביום חמישי, 3 ביוני, כי חבריו, קבוצה בשם "התקוממות למהפכה", במלאת יום השנה למותו של רוחאללה חומייני, מייסד הרפובליקה האסלאמית, השתלטו על 5138 מצלמות "בקרה" בעיריית טהראן והפכו אותן ללא זמינות.

במקביל, ארגון מוג'הדין ח'לק פרסם סרטון שבו הודיע ​​כי במהלך הפריצה הוא פרסם סיסמאות נגד מנהיגי הרפובליקה האסלאמית ובשבחם של מנהיגי מוג'הדין ח'אלק באתרי העירייה ומוסדות נוספים.

באותו יום כתבה סוכנות הידיעות הרדיו והטלוויזיה בידיעה כי "שיבוש מכוון בעמוד הפנימי של המערכת הפנימית של עיריית טהראן הפך את המערכת הזו לבלתי נגישה למשתמשים לכמה דקות בגלל פרסום תמונה מעליבה".

באירוע נוסף, נוסעים בנמל התעופה האימאם חומייני בטהראן דיווחו גם על תקלה באחת ממערכות שירותי שדה התעופה ביום שבת בבוקר, 5 ביוני, ועיכוב של מספר שעות וצפיפות בנמל התעופה.

דובר של שדה התעופה "האימאם חומייני"  הכחיש ביום שבת כל מתקפות סייבר או פריצה למערכות של נמל התעופה, ואמר שהתקלה ב"מערכת הדרכונים" של נמל התעופה נובעת מ"ליקוי טכני" וכי הבעיה "תוקנה".

מתקפות האקרים על תשתיות חשובות ורגישות באיראן גדלו משמעותית בשנים האחרונות. ביניהם ניתן לציין את מתקפת הסייבר על תחנות דלק שלאחריה היו בעיות במערכת הדלק במדינה במשך מספר ימים.

באותו יום נפרצו שלטי חוצות דיגיטליים של מערכת המשפט ונכתב שם: "איפה הבנזין החמינאי שלנו?"

קרדיט: סוכנות פארס