איראן מזרימה מיליציות איראניות המתפרסות לאורך גבול ירדן בדרום סוריה

רק אתמול פרסם האתר נציב.נט את הכתבה הבאה:

מתברר שהאיראנים עובדים הרבה יותר מהר מאשר שכנותיה מסוגלים "לעכל".

מקורות יודעי דבר חשפו כי קבוצות לוחמים מחיזבאללה הלבנוני ומחטיבת אבו אל-פאדל אל-עבאס יצאו ביום חמישי בערב ממטהם בסביבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק לאזור סיידה זינב, במטרה להיפגש ולחלק משימות, להאזין לדרשות דתיות של אנשי דת, ולאחר מכן העבירו אותם למקומות הפריסה החדשים שלהם בדרום סוריה.

באתר החדשות  "אלחל נט" דווח כי מאות אנשי מיליציה איראנית, כולל אנשי חיזבאללה וחטיבת אבו אל-פאדל אל-עבאס כבר הגיעו לדרום סוריה והתפרסו לאורך הגבול עם ירדן בעיירות ערא ואל-קריא – عرى والقريا השייכים למחוז סואידה,כמו כן נודע שכ-100 לוחמים ממיליציות אלו התפרסו בתל אלזקאק – تل الزقاق שליד העיירה אל-קריא, הצופה על העיירה בוסרה אל-שאם, עם ציודם המלא , כולל מקלעים כבדים נגד מטוסים.

האתר ציין כי המבצע נערך בשלבים, כאשר הקבוצות הועברו במספר סבבים, מצוידים בנשק קל ובינוני,והם התפרסו לאורך גבול ירדן, בחיפוי טנקים ומקלעים כבדים.

האתר ציטט מקור המקורב לוועד המרכזי של האזור הכפרי של דרעא, שאמר שמתקיים מסע גיוס גדול של לוחמים ליחידות הצבא הסורי כהכנה לפעילות נגד אזורים בנפת דרעא,  על רקע דיבורים של כיבוש מחדש, של כמה ערים ועיירות בנפת דרעא, שיהיה בראשות  דיוויזיה 4, כפי שקרה בשנה שעברה.

האזורים המועדים לתקיפה צבאית נמצאים כרגע במשא ומתן עם המשטר לביצוע סולחה שאם לא יצלח צבא סוריה מתעתד לכבוש אותם מחדש. 

South Syria: more spoils made from Rebels in Daraa (some in Busra Harir),  including T-55s, T-72s, BMP(s) and Shilka. Also the APILAS anti-tank  launcher (2nd pic, center). - syria.liveuamap.com

קרדיט: בלדי ניוז  וויקימאפ