הוא לא השלים את לימודיו.. סיפורו של המיליארדר הצעיר ביותר בעולם

ילד גאון, בעל אינטליגנציה מבריקה, המקצוע האהוב עליו בבית הספר הוא מתמטיקה, משתתף בתחרויות הקשורות לבינה מלאכותית ומצטיין בהן, שונה מאוד מילדים בגילו, כך ראו את זה כולם מסביבו, אך הם לא ציפו לכך שהוא יהפוך למיליארדר העולמי אלכסנדר וואנג, ויקים חברות גדולות בתחום הבינה המלאכותית למרות שלא השלים את לימודיו.

אלכסנדר וואנג, יפני בן 25 המתגורר בארצות הברית, גדל בסביבה הקשורה לתחום הגרעין מכיוון שהוריו עבדו בתוכנית הנשק הגרעיני עבור הצבא האמריקני. הוא למד ב-MIT, אבל בגיל 19 החליט להפסיק את לימודיו כדי לייסד את Scale AI, חברה בתחום הבינה המלאכותית שמייצרת אימות נתונים והדרכה APIs עבור אפליקציות, שבסיסה בסן פרנסיסקו.

Maximizing Enterprise AI Investments | Accenture

וואנג נשאר "צעיר שהתעשר במו  ידיו", לא ביקש את עזרת הוריו, אלא הסתמך על עצמו לחלוטין, ובתוך פרק זמן קצר הוא הצליח להרוויח מיליארדי דולרים מהחברה שלו.

וואנג עוזר למגוון גופי ענק, כמו חיל האוויר, הצבא ותאגידים גדולים, לאמת את הנתונים שלהם. הוא גם עזר לממשלת ארה"ב, לחיל האוויר האמריקאי ולצבא להשתמש בבינה מלאכותית, ובשלוש השנים הראשונות הניב הכנסות של 350 מיליון דולר או יותר.

"כל תעשייה תלויה בכמויות אדירות של נתונים", אמר וואנג לפורבס, שפרסם את רשימת המיליארדרים הצעירים בעולם מתחת לגיל 30 ב-2018. המטרה שלנו היא לעזור להם לאמת נתונים ולהגביר את העסק שלהם על בסיס AI (בינה מלאכותית)."

אחזקתו של וואנג בשיעור של 15% בחברה מוערכת בשווי של מיליארד דולר, מה שהופך אותו כעת למיליארדר במו ידיו ,הצעיר בעולם, שהונפקה על ידי פדרו פרנצ'סקי, איש עסקים ברזילאי ומייסד חברת כרטיסי האשראי ברקס.

"אמרתי להורים שלי שאעזוב את הלימודים עד שאעשה ניסוי ואחזור אליו שוב, אבל עד עכשיו לא חזרתי לאוניברסיטה", הוסיף וואנג.

לתשומת לב המיליארדר הצעיר – ביל גייטס מכיר ? גם הוא פרש מלימודים והבטיח שאוטוטו הוא חוזר אך עד היום הוא טרם!!!

קרדיט: אלמצרי אליום