בית הנבחרים האמריקאי חוקר השקעות סעודיות בחברה של ג'ארד קושנר

ועדה של בית הנבחרים האמריקאי אמרה ביום חמישי כי היא חוקרת את ההשקעה של ממשלת סעודיה בסך 2 מיליארד דולר בחברה של ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, כך מדווחת סוכנות רויטרס.

"הוועדה גם חוקרת האם האינטרסים הפיננסיים האישיים של מר קושנר השפיעו בצורה לא נכונה על מדיניות החוץ של ארה"ב במזרח התיכון תחת ממשל טראמפ", אמרה ביום חמישי הנציגה הדמוקרטית קרולין מלוני, שעומדת בראש ועדת בית הנבחרים לפיקוח ורפורמה.

העיתון האמריקני, "The Wall Street Journal ", אמר שג'ארד קושנר, חתנו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, מתכנן להשקיע מיליוני דולרים מכספה של ערב הסעודית בחברות סטארט-אפ ישראליות, לפי אנשים שמכירים את כוונותיו של קושנר.

חברת ההשקעות הפרטית של קושנר, אוונטי פרטנרס, שגייסה יותר מ-3 מיליארד דולר כולל התחייבות של 2 מיליארד דולר מקרן ההון הריבונית של הממלכה, כבר בחרה בשתי החברות הישראליות הראשונות להשקיע בהן, העיתון ציטט את האנשים הללו.

דובר קרן ההשקעות הציבוריות הסעודית , השווה 600 מיליארד דולר, שבראש הדירקטוריון שלה עומד הנסיך מוחמד בן סלמאן וכולל שרים בכירים מהקבינט, סירב להגיב. גם משרד התקשורת הממשלתי לא הגיב לבקשות של וול סטריט ג'ורנל להגיב, כך מדווח העיתון.

الميادين GO | كوشنير يستثمر أموالاً سعودية في "إسرائيل" - YouTube

קרדיט: אלחורה