פייננשל טיימס: סעודיה תגדיל את ייצור הנפט רק בתנאי אחד

על רקע החשש ששוק האנרגיה העולמי יושפע מהמלחמה באוקראינה, ערב הסעודית הודיעה לבעלות בריתה המערביות על נכונותה להגדיל את ייצור הנפט אם יפחת הייצור הרוסי כתוצאה מהסנקציות, כך מדווחת סוכנות רויטרס, בציטוט מקורות ששוחחו עם פייננשל טיימס .

למרות התנגדותה של סעודיה לקריאות הבית הלבן להגביר את הייצור, כדי לא להחריף את משבר האנרגיה, היא מאשרת כי היא שומרת על "כושר ייצור עודף ברזרבה" שברשותה.

העיתון ציטט מקור דיפלומטי שאמר כי התקיימו דיונים בנוגע לעלייה מיידית בייצור בסעודיה ואיחוד האמירויות שניתן יהיה להכריז על עך בפגישת "OPEC Plus" ביום חמישי, אך עד כה דבר לא סוכם.

המקור אישר כי העלאות הייצור המתוכננות לספטמבר עשויות להתרחש ביולי או אוגוסט.

החשש ממחסור באספקת נפט עלה לאחר שהאיחוד האירופי השיק חבילת סנקציות חדשה נגד מוסקבה, כולל איסור על יבוא משלוחי נפט רוסיים דרך הים.

האיחוד האירופי הסכים לעסקה עם בריטניה לאסור על ביטוח ספינות משא הנושאות נפט רוסי, מה שעלול להגביל מאוד את יכולתה של מוסקבה להפנות את הנפט שלה לאזורים אחרים בעולם.

"סעודיה מודעת לסיכונים, וזה לא האינטרס שלה לאבד שליטה על מחירי הנפט", אמר לעיתון אחד האנשים שמכירים את הנושא.

בסעודיה מאמינים שעד כה אין מחסור אמיתי בנפט, אך עניין זה עשוי להשתנות עם התאוששות הכלכלה העולמית, במיוחד לאחר תחילת פתיחת הערים הגדולות בסין, בתקופה שבה רוסיה מפיקהיותר מ-10 אחוזים מהנפט הגולמי העולמי, על פי הדו"ח.

הדיווח הצביע על מתיחות בין ארה"ב וסעודיה, שכן ריאד דחתה שוב ושוב את הקריאות להאיץ את הגדלת הייצור.

מקור יודע דבר הצהיר כי ביקורה של משלחת אמריקאית בכירה בסעודיה סייע לשיפור היחסים, בהתייחס לביקורם האחרון של ברט מקגורק, מתאם הבית הלבן למדיניות במזרח התיכון ושליח האנרגיה של הבית הלבן עמוס הוכשטיין.

אנשים שמכירים את השיחות חשפו כי סעודיה "הסכימה לשנות את הטון כדי לנסות להרגיע את המחירים בהקשר של התקרבות לממשל של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, והיא גם סיפקה הבטחות שהיא תגיב בהגדלת הייצור במקרה של משבר אספקה ​​בשוק הנפט".

חבילת הסנקציות האירופיות העדכניות ביותר על מוסקבה קובעת צמצום יבוא הנפט הרוסי לאירופה ב-90% עד סוף השנה הנוכחית, במטרה לשלול מהקרמלין "מקור ענק של מימון" למלחמתו באוקראינה, כך מדווחת סוכנות AFP.

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הודיע, ביום רביעי, בתום ההתייעצויות בסעודיה, כי ארצו, הנתונה לאמברגו הנפט שהוטל על ידי האיחוד האירופי, רוצה להמשיך בשיתוף הפעולה במסגרת הסכמי "OPEC Plus".

לברוב אמר במהלך מסיבת עיתונאים בריאד כי במהלך שיחות עם שרי החוץ של מדינות המפרץ בריאד, "דנו בסוגיה זו, אך רק בהקשר של אישור ההסכמים לשיתוף פעולה עם OPEC Plus שהושגו ואושרו שוב ושוב על ידי המנהיגים שלנו."

"עקרונות שיתוף הפעולה על בסיס זה תמיד חשובים", הוסיף.

ערב הסעודית, יצואנית הנפט מספר אחת בעולם, נהנית ממחירי נפט גולמי גבוהים יותר מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה ב-24 בפברואר.

السعودية ستخفض انتاجها النفطي بمليون برميل اضافي ابتداء من حزيران - جريدة الغد

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונה: אלע'אד