ה-FBI מאשים ישירות את איראן בביצוע אחת ממתקפות הסייבר ה"נבזיות" ביותר

ראש ה-FBI, כריסטופר ריי, אמר ביום רביעי כי האקרים העובדים עבור ממשלת איראן ניסו לפרוץ ולפגוע במערכות מחשב בבית החולים לילדים בבוסטון.

ריי תיאר את התקיפה על בית החולים כאחת מ"התקפות הסייבר הנבזיות ביותר שהוא ראה אי פעם", כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל .

בנאום בכנס אבטחת סייבר במכללת בוסטון, ריי הוסיף כי "הרשויות הגיבו במהירות כדי להגן על מערכות בתי חולים וילדים חולים" מפני פגיעה כתוצאה מהתקיפה.

בית החולים לילדים בבוסטון הוא אחד המרכזים הגדולים ביותר לרפואת ילדים בארצות הברית ומספק שירותי בריאות החל מטיפול בסרטן ועד ניתוח לב. 

סוכנויות הביטחון האמריקאיות אמרו בנובמבר האחרון כי האקרים איראנים ניסו לפרוץ ל"רשתות בקרת הסביבה" של בית חולים לילדים באמצעות חולשה במנגנון אבטחת הסייבר, ותיארו את הפריצה כחלק מהתקפה רחבה יותר על תשתית קריטית, מבלי לחשוף פרטים נוספים או לציין את שם בית החולים.

ריי ציין כי התקיפה האיראנית סוכלה כתוצאה ממידע שסיפק שותף של המודיעין האמריקאי לפני המתקפה , מה שאיפשר לסניף ה-FBI בבוסטון להודיע ​​לבית החולים ו"לבלום מיד את האיום".

העיתון מציין כי נדיר שה-FBI מודיע על זהותם של קורבנות מתקפות סייבר, ומידע אודותיהם בדרך כלל מסווג כסודי.

העיתון הוסיף כי המניע מאחורי מתקפת הסייבר לא היה ברור, אך גורם אמריקאי הבקיא בנושא אמר כי ייתכן שהם התכוונו "להשבית או להשפיע על מערכות בית החולים באופן שעלול להוביל להפרעה משמעותית בפעילותן, כולל טיפול מתמשך בחולה או ניתוחי חירום". 

בתי חולים בארצות הברית וברחבי העולם הפכו בשנים האחרונות ליעד מרכזי להאקרים, והם סבלו מגלי התקפות של תוכנות כופר בהן קורבנות נסחטים תמורת סכומי כסף, לרוב במיליוני דולרים.

ה"וול סטריט ג'ורנל" הדגיש שזה נדיר שגוף ממשלתי אמריקאי מקשר התקפות כאלה עם ממשלה זרה.

ה-FBI הזהיר בשנה שעברה כי התקפות כופר על מתקנים רפואיים מסכנים את הציבור ועלולות לשבש ולעכב את הגישה לטיפול רפואי. 

האקרים הפועלים במזרח אירופה, רובם קשורים לממשלת רוסיה, תקפו מאז שנת 2018 מאות בתי חולים ציבוריים ומתקנים פסיכיאטריים, כמו גם עשרות מתקני בריאות אחרים בארצות הברית.

מומחים מעריכים כי הפרסום האמריקאי להתקפת הסייבר האיראנית על בית חולים לילדים בארה"ב מהווה מעין אזהרה אחרונה לפני מתקפת תגמול אמריקאית על יעדי שלטון באיראן.

Revolutionary Guards' Cyber Attacks Now Directed at Rouhani Cabinet Members  – Center for Human Rights in Iran

קרדיט: https://www.iranhumanrights.org/