כאוס ביטחוני בדרום סוריה מלווה בתקריות דמים

מספר אזרחים נהרגו ואחרים נפצעו כתוצאה מהמתיחות בעיר א-סויידה בשבת, בין קבוצה המזוהה עם זרוע הביטחון הצבאי לבין תושבי המחוז.

על פי מקורות מקומיים, וסוכנות המדיה זיתון, מיליציה חמושה מקומית, בראשות ראג'י פלחוט, הידוע בהשתייכותו לאגף המודיעין הצבאי הסורי, הסתערה על בריכת שחייה בשכונת אל-מקוס, מזרחית לעיר Suwayda, וחטפו אנשים ששהו בפנים, בתואנה שהם מבוקשים על ידי שירותי הביטחון.

במהלך הפשיטה על בריכת השחייה רצחו קבוצת פלחוט שני בני אדם משכונת אל-מקוס, אוסאמה אל-עוליאן וסאקר אל-באדה, ובמהלך נסיגתם מהאזור ירו ברועים.

המקורות הוסיפו כי קרובי משפחתם של ההרוגים התאספו בכביש המוביל מדהר אל-ג'בל לעיר א-סוידאא' העוברת באמצע שכונת אל-מקוס, וחסמו אותו בצמיגים בוערים וניסו לפגוע במכוניות חולפות, כמו כן ירו ללא הבחנה, מה שהוביל להרג של צעיר בשם רג'ב ג'אדאן אל-סייד, בזמן שעבר במקרה במקום.

המקורות ציינו כי קבוצת פלחוט וקבוצות נוספות שתומכות בה, חזרו לאזור והתפרסו בסביבת שכונת אל-מקוס, והחלו לתקוף בתים עם מקלעים בינוניים ופצצות אר פי ג'י.

העימותים והירי חסר הבחנה הביאו לפציעתם של ארבעה אזרחים, חלקם במצב אנוש. עשרות בתים נפגעו בשכונת אל-מקוס ובשכונות הסמוכות, כתוצאה מפגיעות הכדורים.

יש לציין כי נפת א-סוידאא' עדה מעת לעת לתקריות דומות בשל הכאוס הביטחוני ותמיכת משטר אסד בקבוצות מקומיות שתפקידן להפיץ אימה בקרב האנשים באמצעות חטיפות, גניבות וסחר בסמים.

מחוז א-סוידאא', שרוב אזרחיו דרוזים, מתנגד לפעילות הפצת הסמים הענפה במסגרתה המיליציות האיראניות וחיזבאללה הפועלים באינטנסיביות באזור.

כמו כן דיווחו מקורות מקומיים כי לאחרונה הגיעו למחוז כאלף לוחמים מהמיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן שהובאו למקום ממזרח סוריה.

קרדיט: זייתון ניוז