המצפה הסורי: המשטר עצר את מבצע טבח "הסולידריות" מחשש שהמעורבים ייחשפו

SNHR: המשטר עצר את מבצע טבח הסולידריות, מחשש שהמעורבים ייחשפו

המצפה הסורי לזכויות אדם מסר בדו"ח שפרסם היום, שני, כי המשטר הסורי עצר את העבריין אמג'ד יוסף, המבצע העיקרי של טבח אל-תדמון, שהוציא להורג עשרות סורים ואנס עשרות נשים בשכונת תדמון. בדמשק, מחשש שיתר המעורבים ייחשפו.

בדיווח נאמר כי אמג'ד יוסף היה קצין בכוחות הביטחון הסוריים , במיוחד בסניף אזור 227 של אגף המודיעין הצבאי, ותחקיר שפרסם העיתון " גרדיאן " בסוף אפריל האחרון 2022 הוכיח את אחריותו למעצר ולחטיפה של עשרות סורים בשכונת אל-תדמון בדמשק, ושלקח 41 מהם והשליכם לבור ואחר הרג אותם. אחרי פרסום התחקיר אמג'ד יוסף הודה בפשע הנורא הזה.

לפי הדיווח, למשטר הסורי יש הסתייגויות מאמג'ד יוסף ; הליך המעצר לא בוצע על פי צו שיפוטי, המבוסס על אישום ספציפי, והוא לא הופנה לרשות השופטת, והמשטר הסורי לא פרסם מידע המעיד על מעצרו של אמג'ד.

אמג'ד יוסף נעצר כדי להסתיר את שאר המעורבים

הדו"ח אישר כי אמג'ד יוסף מעורב עם גורמים רבים במשטר הסורי בפשעים הנוראים הללו, ונראה כי קיים חשש שיחשפו יותר מהמעורבים, ועל כך עלול המשטר הסורי להחביא את אמג'ד יוסף לכל חייו או להרוג אותו, לאחר שהודה בפשעיו.

הוא הוסיף כי המשטר הסורי לא היה עוצר את אמג'ד יוסף אם לא הי מעורבים גם גורמים בדרגים הגבוהים ביותר. הוא ציין כי המשטר הסורי מגן על מבצעי הפשעים , ולעתים מקדם אותן, כך שגורלם תמיד קשור באופן אורגני לגורלו, וכך ההגנה עליו הופכת לחלק מהותי מההגנה על עצמם.

בדו"ח נאמר כי אמג'ד יוסף ואלפי אנשי שירותי הביטחון וכוחות הצבא לא היו מבצעים פשעים חמורים שכאלה אלמלא פקודות ישירות של נשיא המשטר הסורי בשאר אל-אסד , מפקד הצבא והכוחות המזוינים (צבא וביטחון).

החששות לגורלם של 87 אלף איש שנעלמו בכוח

הדו"ח מציין כי יש חשש לגורלם של 87,000 אזרחים סורים שנעלמו בכוח , ושגורלם יהיה דומה לגורלם של העצורים בשכונת אל-תדמון. בהקשר זה נאמר כי למשטר הסורי עדיין יש, מאז מרץ 2011, לפחות 131,469 עצורים, בהם 86,792 נעלמו בכוח, כולל 1,738 ילדים ו-4,986 נשים.

הוא הסביר כי אלה שנהרגו על ידי אמג'ד יוסף וחבריו, המשטר הסורי לא פרסם את זהותם, ולמשפחותיהם לא הודיעו על הריגתם, והם היו בין אלו שהועלמו בכוח על ידי המשטר הסורי, אך החקירה הוכיחה כי חלק מהנעלמים בכוח מחוסלים בשיטות האכזריות הללו וגופותיהם נשרפות.

קרדיט: רשת סוריה טי וי