מפגינים באיראן לאייטולות: "עזבו את סוריה ותחשבו עלינו"

ההפגנות העממיות נגד משטר האייטולות נמשכות במחוזות איראניים שונים, ובהן המפגינים דורשים שיפור בתנאי החיים ובמצב הכלכלי של האזרחים, ולנטוש פרויקטים חוצי גבולות.

המפגינים דורשים את הפלת המשטר הנוכחי, הסרת האפוטרופסות של המנהיג העליון על המדינה ומשאביה, תשומת לב לדאגותיהם ובעיותיהם של האזרחים, והפסקת ההתערבות במדינות האזור, בעיקר בסוריה, בלבנון. , בתימן ובעיראק.

סוכנות התקשורת זיתון מדווחת כי המפגינים בעיר שאהין שבמרכז איראן קראו סיסמאות נגד משטר האייטולות ודרשו לצאת מסוריה ואמרו: "עזבו את סוריה ותחשבו עלינו".

כבר מספר שבועות איראן עדה להפגנות עממיות גדולות, במחאה על המצב במדינה, קריסת המטבע המקומי, עלייה משמעותית במחירים והיעדר שירותים שמספקת הממשלה, בעיקר בתחום הבריאות.

איראן מוציאה את רוב הכסף שהיא מכניסה על פיתוח נשק גרעיני ותמיכה במיליציות בסוריה ובעיראק, ובחות'ים בתימן ובחיזבאללה שבלבנון, בתקופה שבה היא חווה קשיים גדולים בהשגת הכספים הללו עקב הסנקציות של ארה"ב.

יצוין כי איראן התערבה צבאית בסוריה מאז פרצה המהפכה העממית נגד משטרו של בשאר אל-אסד, והמיליציות שלה ביצעו עשרות מעשי טבח עדתיים, רוקנו ערים ועיירות שלמות מאנשים והפכו אותן למפקדות צבאיות ומרכזי ייצור סמים.

קרדיט: זייתון ניוז